آغاز پروژه سه هزار میلیارد ریالی آسفالت برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع از معابر شهر دزفول

به گزارش تواناخبر ، محمد عتاب اهوازی در آیین آغاز عملیات اجرایی نهضت بزرگ آسفالت یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع از معابر دزفول که با حضور فرمانده سپاه خوزستان و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد با بیان اینکه نهضت خدمات رسانی در دزفول آغاز شده است، گفت: نبود درآمد پایدار و منابع مالی و همچنین نداشتن مطالعه و طراحی طرح‌های مورد نیاز شهر ۲ چالش مهم شهری بود که برای هر ۲ چالش، اقدام‌های موثری در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی افزود: شهرداری دزفول با کمک ظرفیت‌های مهندسی و طراحی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا طراحی اسناد فاز دوم طراح‌های عمرانی دزفول را آغاز کرده که تاکنون اسناد گام دوم طرح‌های متعددی در دزفول نهایی شده است.

شهردار دزفول افزود: ۷۰ درصد از مطالبه‌های مردمی در دزفول بر اساس نظرسنجی‌ها و ارزیابی‌های انجام شده مربوط به خرابی روکش آسفالت معابر دزفول است که اجرای نهضت بزرگ آسفالت در راستای پاسخ به این مطالبه مهم شهروندان آغاز شد.

وی ادامه داد: ۱۱۰ میلیون مترمربع وسعت حریم دزفول و ۵۸.۶ میلیون مترمربع مساحت محدوده این شهر است که از این وسعت، ۳۵ میلیون مترمربع ساخته شده و جزو شهر است.

عتاب اهوازی تصریح کرد: ۶.۵ میلیون مترمربع معابر آسفالتی در دزفول وجود دارد که ۲.۵ میلیون مترمربع خیابان اصلی و چهار میلیون مترمربع مساحت معابر فرعی، کوچه‌ها و بافت فرسوده است.

وی ادامه داد: هم اکنون۷۰۰ هزار مترمربع از خیابان‌های اصلی دزفول بر اساس مطالعه انجام شده دارای روکش آسفالت نامناسب و معیوب است که با آغاز طرح نهضت بزرگ آسفالت در این شهر ۱۰۰ درصد مشکل روکش آسفالت خیابان‌های اصلی دزفول برطرف می‌شود.

ایجاد ۱۰۰ هکتار پارک ساحلی در دزفول

شهردار دزفول با بیان اینکه طرح‌های بزرگی در دزفول طراحی شده است که عملیات اجرایی تعدادی از این طرح‌ها تا خردادماه سال آینده آغاز می‌شود، گفت: تعدادی از طرح‌های کلان شهرداری دزفول شامل تقاطع غیرهمسطح میدان مقاومت به عنوان بزرگترین تقاطع غیرهمسطح در شمال استان، جاده ساحلی غرب دز به طول پنج کیومتر و عرض ۷۰ متر، ایجاد ۱۰۰ هکتار پارک ساحلی، بازآفرینی تمام سواحل دز و همچنین اجرای ۴۰ هکتار مجموعه گردشگری و تفریحی و اقامتی در سواحل دز از جمله طرح‌های بزرگی است که با تکمیل طراحی عملیات اجرایی آن به سرعت آغاز می‌شود.

عتاب اهوازی بیان کرد: علاوه بر اجرای یک میلیون مترمربع آسفالت، ۴۰۰ هزار مترمربع از معابر فرعی دزفول نیز با تخصیص سهمیه قیر به سازمان عمران شهرداری دزفول اجرا می‌شود که با این اقدام به معنای واقعی نهضت آسفالت در این شهر اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار مترمربع آسفالت سال گذشته در دزفول اجرا شده که این حجم از آسفالت طی یکسال در دزفول بی‌سابقه بوده است، افزود: با اجرای طرح بزرگ نهضت آسفالت در دزفول طی ۶ ماه یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع در دزفول آسفالت اجرا می‌شود که موجب تحول بزرگ در این شهر است.

https://tavanakhabar.ir/7404کپی شد!