مصطفی بوعذار شاعر و نویسنده خوزستانی:

مدیریت حوزه هنری خوزستان گعده ای، کوته قامت و در حال آسیب رساندن به هنر انقلاب است

مصطفی بوعذار ابراز داشت: مدیران ضعیف و کوته قامت در حال آسیب رساندن به هنر انقلاب هستند؛ و حوزه هنری خوزستان در این دوران نتوانسته جریان ساز هنر انقلابی باشد وتبدیل به گعده ای بین چند نفر شده است.

به گزارش تواناخبر مصطفی بوعذار شاعر و نویسنده خوزستانی در نقد انفعال حوزه هنری در این دوره مدیریتی با تاکید بر اهمیت ترویج هنر انقلابی گفت: حوزه هنری هیچ نقشی در معادلات فرهنگی استان ندارد و جشن هنر انقلابی صرفاً یک دورهمی حلقه دوستان و نزدیکان است و مرجعیت رسمی و مقبولیت در میان هنرمندان استان ندارد وی ادامه داد؛ انتخاب برخی افراد مسئله‌دار از سالیان گذشته در حوزه هنری خوزستان رواج داشته و هیچگاه به افکار عمومی و اهالی رسانه و هنرمندان پاسخگو نبودند.

 این هنرمند برتر جشنواره بین المللی تئاتر فجر خاطر نشان کرد: مدیران نالایقی که بدون هیچ رزومه مشخص بر مسند‌های فرهنگی خوزستان تکیه زدن بزرگترین آفت فرهنگ و هنر خوزستان هستند وی مهاجرت هنرمندان به پایتخت و سایر استان‌ها، عدم تکریم و حمایت از هنرمندان گمنام و متعهد در شهرستان‌های کوچک و بزرگ، ‌توجه به محرومیت‌ها و بی‌عدالتی در عرصه فرهنگ استان را بزرگترین چالش عنوان کرد.

دبیر همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور انتخاب چهره برتر هنر انقلابی طبق شیوه نامه مصوب حوزه هنری کشور در سال ۱۴۰۲ را یکی از اقدامات ارزشمند در این موضوع دانست و تاکید کرد: مدیران ارشد حوزه هنری کشور باید به اجرای ناقص و مبهم این شیوه نامه در برخی از استان‌ها به ویژه خوزستان نظارت جدی داشته باشند.

دبیر سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی  افزود: حوزه هنری خوزستان بیشتر به «شوآف‌های تبلیغاتی» و گزارش «کاری‌های نمایشی» روی آورده است و باید پاسخگوی برخی اقدامات تامل برانگیز خود پیرامون جشنواره کودک عمان و نابهنجاری‌های صورت گرفته باشد، پول پاشی در میان حلقه‌های نزدیک و ناکامی در جشنواره‌ها و رویدادها و همچنین عدم تاثیرگذاری در جریانات فرهنگی و هنری استان با وجود ساختار اداری، نیرو، بودجه‌های کلان مالی، عدم اقبال عموم هنرمندان و همراهی آنان با حوزه هنری خوزستان  از ضعف‌های مدیریتی در این نهاد است.

 وی به همراهی جناحی و حمایت جریان‌های موازی سیاسی از مدیران نالایق فرهنگی در استان اشاره کرد و گفت؛ تا زمانی که نگاه های قومی و جناحی حاکم است و عزم راسخی برای بهبود شرایط فرهنگ و هنر استان و همچنین رشد و توسعه آن به صورت یکپارچه نباشد، نمیتوان انتظار شکوفایی و رشد فرهنگ و هنر استان را داشته باشیم. 

بوعذار تصریح کرد: مدیران ضعیف و کوته قامت در حال عقب گرد و آسیب رسانی به فرهنگ هنر خوزستان هستند و این فرصت سوزی در تاریخ این استان ماندگار خواهد شد.

https://tavanakhabar.ir/8150کپی شد!