چه کسی مدیرعامل پتروشیمی فارابی می شود؟

به گزارش تواناخبر، شنیده می شود که بنا به نظر صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امیر گنجی دوست به مدیرعاملی پتروشیمی فارابی منصوب خواهد شد.

امیر گنجی دوست که یک سال مدیرعاملی پر چالش پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه را بعهده داشت و در آخر آبان ۱۴۰۲ از شرکت مذکور استعفا داده است؛ عضویت هیئت مدیره هلدینگ صنعت و معدن تدبیر، ریاست هیئت مدیره شرکت کاغذ سبز خوزستان و ریاست هیئت مدیره شرکت تجارت استوار پارس را در رزومه دارد.

شرکت پتروشیمی امیرکبیر و شرکت پتروشیمی پتروشیمی فن آوران حدود ۸۰ درصد سهام پتروشیمی فارابی را در اختیار دارند؛ و بانک رفاه کارگران، گروه صنعت سلولوزی تامین گستر نوین و شرکت گسترش تجارت هامون نیز دیگر سهامداران این شرکت هستند.

تاپیکو (شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین که در بازار سرمایه ایران) نیز ۴۹ درصد از سهام مدیریتی این شرکت را در اختیار دارد.

با توجه به اینکه تاپیکو یکی از هلدینگ‌های چندرشته‌ای صنعتی زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) می باشد و شستا نیز متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است و این سازمان زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد، وزیر کار نظر موثری در عزل و انتصابات این مجموعه ها و صنایع دارد.
شرکت پتروشیمی فارابی چند ماه است با سرپرست اداره می شود.
/تواناخبر

https://tavanakhabar.ir/8027کپی شد!