دل‌نوشته دانشجویان خوزستان در پی حضور وزیر کشور در دانشگاه شهید چمران اهواز ؛

دولت سیزدهم یک دانشگاه انقلابی به خوزستان بدهکار است

نتیجه مدیریت و رفتارهای غیرآکادمیک در دانشگاه شهید چمران اهواز سبب شده جریان انقلابی از مدیریت دانشگاه حذف شدند از معاون مالی سابق که برادر دو شهید بود شبانه حذف شد تا مدیر فرهنگی و ...که همگی از مدیران در تراز انقلاب بودند، حذف شدند.

احمد وحیدی، وزیر کشور دولت سیزدهم به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شهید چمران اهواز حضور پیدا کردید. آقای وحیدی اهلا و سهلا ولی از باب وظیفه بگوییم که جامعه دانشگاهی شهید چمران اهواز نکاتی دارد که شایسته است مورد نظر قرار دهید.

دانشگاه مبدا و منشا تحولات هر جامعه است و‌ از منظر جامعه شناسی دانشگاه ها مراکز گفتمان سازی دولت و جریان های سیاسی است و هر اندازه دانشگاه پویا و در جهت گفتمانی حاکم باشد، آن گفتمان حیات مند می‌شود. در کنار این نقش سیاسی، دانشگاه ها در پویایی اجتماعی و حل مسایل جامعه اطرافی نقش کلیدی دارد و صادقانه عرض کنیم اینکه امروز خوزستان را مشکلات ریز و درشتی انباشته شده فراگرفته، در رخوت آموزش عالی باید جست!

آقای وحیدی عزیز! قرار بود دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان بزرگترین دانشگاه جنوب غرب کشور در دوسال گذشته ماحصلی جز حاشیه و تنش نداشته و گفتمان سوزی دولت آیت الله رییسی را شاهد بودیم. آقای وحیدی اگر قرار است به دانشگاه شهید چمران اهواز بیایید، بدانید دانشگاه از نظر رضایت مندی پرسنل و نارضایتی پرسنلی در بدترین شرایط ممکن است چرا دولت به فکر معیشت این پرسنل نیست؟ چرا رییس دانشگاه حاضر به پذیرش و روی خوش با پرسنل نیست؟ چند بار تحصن کردیم ولی فایده نداشت!!

آقای وحیدی در بخش مدیریتی، مطالبه و چاره ی جز تغییر مدیریت پیش روی مجموعه دانشگاه باقی نمانده است و ناکارآمدی در بخش های فرهنگی، اداری به وضع غیرقابل تحمل رسیده است! عملا جریان دوم خرداد دانشگاه را اداره می کند، از معاون اصلاح طلب نور چشم وزیر تا مدیر اداری اصلاح طلب تا مشاوران اصلاح طلب همه و همه دانشگاه شهید چمران را به شرایط اسفناکی تبدیل کرده است!

آقای وحیدی مگر آقای رییسی تاکید نداشتند مدیر یا رئیسی که فرزندش پناهنده و خارج از کشور شد، پدر هم باید برود! کسی که ایران مسلمان و عزیز را لایق فرزندش نمی‌داند، چطور میتواند دلسوز مملکت باشد؟  در بخش دانشجویی، با وجود حمایت های مالی مناسب وزارت از دانشگاه، در بخش غذا بدهی سنگین وجود دارد و پیمانکار سلف کیفیت غذا را به گروگان گرفته است! دانشگاه حتی در مدیریت توزیع غذا هم عاجز است و گاها اختلاط دانشجویی را شاهد هستیم!

در بخش عمرانی نیز به دلیل انتصابات غیرکارشناسی و‌ گاها فامیلی سبب شده طرح های عمرانی دانشگاه روبه استهلاک باشند از نبود استخر برای دانشجویان تربیت بدنی تا خوابگاه‌های که به دلیل تصمیم های غیرکارشناسی مدیریت دانشگاه بعد از ۴ ماه هنوز آماده نشده است و بیت المال تاوان این تصمیمات نادرست را پس داد ! حالا بماند که محل هزینه کرد کمک های معنی دار توسعه نیشکر برای خوابگاه هم نیازمند بررسی بیشتر است!

در بخش پژوهشی خواب آلودگی سراسر دانشگاه موج انداخته و دریغ از نقش اندام موثر دانشگاه در حل مسایل جامعه و خوزستان! در بخش فرهنگی، جریان انقلابی در مظلومیت تام و تمام است و بیشترین و جبران ناپذیرترین جسارت ها به جریان انقلابی در این دوره شکل گرفت! در کشوری که همه مدیون تفکر بسیجی هستیم، تفکر بسیجی را صهیونسیتی قلمداد کردن از سوی معاون دانشگاه خسارت محض است! مجوز برای پخش فیلم مورد تقدیر صهیونیست‌ها از دیگر خسارت‌های محض فرهنگی است!

نتیجه مدیریت و رفتارهای غیرآکادمیک در دانشگاه سبب شده جریان انقلابی از مدیریت دانشگاه حذف شدند از معاون مالی سابق که برادر دو شهید بود شبانه حذف شد تا مدیر فرهنگی و …که همگی از مدیران در تراز انقلاب بودند، حذف  شدند!

آقای وحیدی اگر قرار است به دانشگاه بیایید خودتان را برای پاسخگویی به این خسارت های محض آماده کنید! آقای وحیدی اهلا و سهلا ولی قبل از آمدن  به فکر بدهی دولت به خوزستان یعنی یک دانشگاه انقلابی موثر باشید!

https://tavanakhabar.ir/4466کپی شد!