محکومیت اعضا گروهک الاحوازیه در دانمارک قطعی شد

دادگاه تجدیدنظر دانمارک امروز حکم سه عضو گروه تروریستی الاحوازیه را به جرم «جاسوسی» و «تامین مالی تروریسم» تایید کرده است

به گزارش تواناخبر به نقل از یورونیوز، دادگاه تجدیدنظر دانمارک امروز سه‌شنبه حکم سه عضو یک گروه جدایی‌طلب را که به ترویج تروریسم در ایران و جمع‌آوری اطلاعات برای یک سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی مجرم شناخته شده بودند، تایید کرد.

این سه نفر در فوریه ۲۰۲۰ در شهر «رینگستد» در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی کپنهاگ پایتخت دانمارک دستگیر شدند و به ترویج ترور بخاطر انجام یک حمله تروریستی در رژه نظامی شهر اهواز در سپتامبر ۲۰۱۸ (شهریور ۱۳۹۷) محکوم شدند.

دادگاه شرقی در کپنهاگ روز سه‌شنبه اعلام کرد که این افراد متعلق به گروه موسوم به «جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز» بودند و اطلاعات افراد و سازمان‌ها در دانمارک و خارج از کشور و همچنین در مورد امور نظامی ایران را جمع‌آوری می‌کردند و آن را به اطلاعات سعودی می‌دادند.

«هنریک آگارد» دادستان دانمارکی گفت که این پرونده بر انجام فعالیت‌های قدرت‌های خارجی در خاک دانمارک تاکید می‌کند.

این افراد که بر اساس قوانین دانمارک نامی از آنها برده نشده، با حکم ۱۲ سال زندان روبرو هستند. قرار است حکم آنها بر اساس حکم دادگاه عالی شرقی در اواخر سال جاری میلادی اعلام شود.

دادگاهی در دانمارک سه عضو گروه تروریستی الاحوازیه را مجرم شناخت.

از جمله عملیاتهای گروهک تروریستی الاحوازیه حمله به بزرگداشت هفته دفاع مقدس در ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ در اهواز است که موجب شهادت ۲۵ تن و مجروح شدن ۶۸ نفر شد.

انتهای پیام/

https://tavanakhabar.ir/5789کپی شد!