آیین بزرگداشت شهدای خبرنگار غزه در خوزستان برگزار می‌شود

رئیس کمیته‌ی حمایت از فلسطین مطبوعات خوزستان، از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای غزه در اهواز خبر داد.

رئیس کمیته حمایت از فلسطین خانه مطبوعات خوزستان گفت: مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت بویژه شهدای رسانه غزه با حضور اهالی رسانه و سخنرانی آیت الله جزایری برگزار خواهد شد.

اکبر بهاری در گفت‌وگو با خبرنگار تواناخبر در اهواز اظهار داشت: غزه مقاوم در ۲۲ روز گذشته با مقاومت مثال زدنی و ایستادگی ایمانی به رژیم صهیونسیتی خسارت ترمیم ناپذیری وارد کرده است.

نویسنده کتاب “جدال احسن” در اینباره افزود: رژیم صهیونسیتی در این ۲۲ روز گذشته چهره غیرانسانی و حیوانی خود را نشان داد و‌ مشخص شد این رژیم کودک کش هیچ اعتنایی به قواعد انسانی و بین المللی ندارد.

رییس کمیته حمایت از فلسطین گفت: نسل کشی بیش از ۷هزار انسان بی گناه که ۴ هزار نفر از این شهدا کودک هستند، چهره حقیقی این رژیم موقت را نشان داد.

وی ادامه داد: در جنگ غزه، رسانه ها و خبرنگاران اعتباری دوباره یافتند و الگوی از خبرنگاری مقاوم و شهادت طلب را ارائه کردند که شایستگی ارائه و تکثیر در تمامی عالم رسانه را دارد.

بهاری افزود: در جریان مقاومت مردم غزه، ۴۰ خانه متعلق به خانواده خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فلسطینی بمباران شده و دفتر ۵۰ مؤسسه خبری و رسانه‌ای مورد هجوم قرار گرفته است.علاوه بر این ماهواره یوتل‌ست تحت فشار فرانسه شبکه الاقصی را مسدود کرد.

این روزنامه نگار با اشاره به محدودیت رسانه ی غرب علیه غزه اظهار داشت: شرکت متا در ۳ روز نخست جنگ ۷۹۵ هزار پست منتشرشده در رسانه‌های مختلف زیرمجموعه خود را حذف و اعلام کرده که چندین هشتگ را در اینستاگرام ممنوع کرده است.

عضو هیات رییسه خانه مطبوعات خوزستان با اشاره به شهادت بیش از ۲۴ خبرنگار گفت: خبرنگاران آزاده و مقاوم اجازه ندادند رسانه صهیونیستی حقیقت را وارونه کنند و روایتی غلط بیان کنند.

مولف کتاب “جهادگران آتش به اختیار” درباره اهمیت تبیین در این موضوع اظهار داشت: رژیم صهیونسیتی نشان داد با حمله به بیمارستان ها و خبرنگاران به اصول اولیه جنگ هم پایبند نیست و مستحق نابودی است؛ و امروز مهمترین شیوه مبارزه با رژیم صهیونسیتی تبیین جنایات و موجودیت جعلی این رژیم است.

بهاری درباره برگزاری آیین بزرگداشت شهدای خبرنگار غزه گفت: خانه مطبوعات به همراه شبکه الاهواز خوزستان و بسیج رسانه مراسم بزرگداشت شهدای رسانه مقاومت، روز سه‌شنبه ۹ آبان ماه در سالن ارشاد خوزستان با حضور اهالی رسانه، خانواده شهدا و فرهیختگان برگزار خواهد شد؛ که آیت الله جزایری رئیس حوزه های علمیه استان در این مراسم حضور به هم خواهد رسانید.

به گزارش اتحادیه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فلسطین اسامی برخی از شهدای خبرنگار غزه عبارتند از: سلمى مخیمر، سائد الحلبی، أحمد أبو مهادی، جمال الفقعاوی، دعاء شرف،محمد عماد لبد، احمد شهاب، محمد الصالحی، محمد فایز ابو مطر، هشام النواجحه، ابراهیم لافی، سعید الطویل، محمد جرغون، اسعد شملخ، محمد ابو رزق، سلام میمه، حسام مبارک، عصام بهار، عبد الهادی حبیب، محمد بعلوشه، خلیل ابو عاذره، سمیح النادی، محمد ابو علی و رشدی السراج.

/انتهای پیام

https://tavanakhabar.ir/1748کپی شد!