تهدید به بمب گذاری در پرواز ایران ایر/ دو جنگنده پرواز هامبورگ_تهران را اسکورت کرد

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از ای‌میل یک فرد ناشناس برای پلیس هامبورگ در رابطه با تهدید بمب‌گذاری در پرواز تهران هامبورگ خبر داد.

به گزارش تواناخبر، شمس‌الدین فرزادی‌پور، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: امروز یک فرد ناشناس ای‌میلی به پلیس هامبورگ ارسال کرده و مدعی بمب‌گذاری در پرواز تهران هامبورگ شده است.

وی افزود: در زمان حاضر مسافران از هواپیما پیاده شده‌اند و یک سری اقدامات امنیتی و چک هواپیما و وسایل مسافران در حال انجام است.

 این هواپیما حدود ساعت ۱۲:۲۰ بعد از ظهر در هامبورگ به زمین نشست و اکنون در منطقه ویژه‌ای قرار دارد.

یه گزارش تسنیم، ظاهراً به‌دلیل این تهدید بمب‌گذاری، پروازهای فرودگاه هامبورگ به‌طور کامل متوقف شده است؛ سخنگوی این فرودگاه گفت که از ساعت ۱۲:۴۰ بعدازظهر هیچ پرواز یا فرودی در این فرودگاه انجام نشده است.

اسپوتنیک نیز از قول شمس الدین فرزادی پور نوشت: یک شهروند استرالیایی که ایمیلی مبنی بر بمب گذاری هواپیمای در حال پرواز در مسیر تهران – هامبورگدر به پلیس شهر هامبورگ آلمان در شمال آلمان ارسال کرده بود، بازداشت شده است.

نیز در اینباره اظهار داشت:

در پرواز شماره ۷۲۳ ایران‌ایر از تهران به سمت هامبورگ در آسمان اسلواکی یک هشدار امنیتی دریافت کردیم که به دنبال آن هواپیما مسیر خود را به سمت فرودگاه مقصد ادامه داد که نهایتا با عبور از آسمان لهستان و کاهش ارتفاع در حداقل زمان ممکن با اسکورت دو فروند جنگنده یوروفایتر اتحادیه اروپا هواپیما در فرودگاه هامبورگ به زمین نشست.

وی ادامه داد:بعد از فرود، هواپیما به یک منطقه ایمن هدایت شد و تمامی مسافران با سلامت کامل به مقصد رسیدند؛ و چک‌های ویژه امنیتی بار و مسافران انجام شد پلیس فدرال و بخش امنیتی اعلام کرد مشکلی وجود ندارد.

/پایان پیام

https://tavanakhabar.ir/1707کپی شد!