مجمع عمومی سالیانه پتروشیمی امیرکبیر برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه 1401 پتروشیمی امیرکبیر صبح امروز با حضور بیش از 98 درصد سهامداران برگزار شد.

به گزارش تواناخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی امیرکبیر؛ مجمع عمومی عادی سالیانه ۱۴۰۱ پتروشیمی امیرکبیر صبح روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه برگزار شد و این شرکت با نماد بورسی شکبیر در مجمع عمومی عادی سالیانه ۱۴۰۱ خود هزار و ۴۰ تومان سود تقسیم نمود.

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر در جمع سهامداران این شرکت گفت: در سال ۱۴۰۱ پتروشیمی امیرکبیر ضمن تداوم و استمرار در ثبت رکوردهای دروه مشابه ، شاهد ثبت رکورد در سایر شاخص های کلیدی عملکرد خود بوده است.

سعید صادقی افزود: تولید پتروشیمی امیرکبیر طبق بودجه تعیین شده و تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه با ثبت رکورد در تولید محصولات پلیمری که بیشترین ارزش افزوده را برای پتروشیمی امیرکبیر به همراه داشته که این مهم باعث تاثیر مستقیم در سودآوری و ثبت بالاترین EPS نسبت به تمام سنوات شده است.

وی با اشاره به مقدار افزایش ٩ درصدی مقدار فروش افزود: مبلغ فروش شرکت ١٨ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته است.

مدیر عامل پتروشیمی امیر کبیر اظهار داشت: سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۱ چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

صادقی با اشاره به اهمیت برنامه محور بودن و جهت گیری در مسیر استراتژی های کلان سازمان در خصوص مهمترین برنامه های پیش روی پتروشیمی امیرکبیر در سال ١۴٠٢ گفت: دریافت خوراک C2پلاس از پالایشگاه پارس جنوبی، دریافت اتان مایع از منطقه عسلویه ، توسعه میادین بالادستی جهت تامین خوراک پایدار و احداث مخزن نگهداری اتیلن با ظرفیت ۱۶ هزار تن به عنوان برنامه های میان مدت و بلند مدت و اجرای تعمیرات اساسی واحدهای تولیدی به منظور استمرار و افزایش ظرفیت تولید، دریافت اتیلن مایع از عسلویه ، افزایش ظرفیت ١۵ درصد تولید در واحد پلی اتیلن سنگین، تولید گرید CRP100 و تولید پلی اتیلن سبک خطی با کومونومر هگزن -۱ به عنوان برنامه های کوتاه مدت است.

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر با اشاره به انتقال از بازار پایه فرابورس به بازار دوم فرابورس گفت: با اجرای این سیاست دریافت معافیت مالیاتی، افزایش ارزش سهام شرکت نسبت به میانگین صنعت، تقویت برند و اعتبار شرکت برای جذب سرمایه خارجی و داخلی، آورده نقدی از محل شناور سازی حداقل ۵ درصد سهام جهت تامین مالی پروژه های خود در حوزه بالا دست و پایین دست اتفاق و تاثیر گذاری زیادی در روند توسعه شرکت خواهد داشت.

صادقی با اشاره به توسعه بازارهای فروش این پتروشیمی ادامه داد: کاهش میزان صادرات و تمرکز زدایی از بازار چین بدلیل حاشیه سود به مراتب پایین تر نسبت به دیگر بازارها و افزایش بازارهای هدف با اولویت آفریقای شمالی، اروپای شرقی و تقویت جایگاه و افزایش سهم بازار ترکیه و حوزه CIS نیز از اهداف مهم شرکت در سال جاری می باشد.

وی در خصوص خوراک پتروشیمی امیرکبیر توضیح داد: این موضوع بزرگ‌ترین چالش پیش روی شرکت بوده و هیئت مدیره در حال بررسی طرح‌های مختلف است و براساس تفاهم‌نامه با مناطق نفت خیز جنوب در حال بررسی و مطالعه توسعه مخازن گازی جهت تامین پایدار و بلند مدت خوراک، شامل خوراک مایع و گازی هستیم تا شاهد تولید پایدار و تداوم در سودآوری شرکت از محل دریافت خوراک های اقتصادی و پایدار باشیم و موضوع خوراک دیگر عامل وقفه تولید نباشد.

مدیرعامل این بنگاه تولیدی گفت: با بررسی های بعمل آمده و رایزنی‌های صورت گرفته با هلدینگ خلیج فارس ظرف یکسال آینده تامین اتان روال طبیعی خود را طی خواهد کرد و با راه اندازی کامل پتروشیمی گچساران نیز بر اساس ظرفیت تولیدی بیدبلند علاوه بر تامین نیازهای گچساران، اتان مورد نیاز امیرکبیر نیز تامین خواهد شد.

وی در پایان ضمن تقدیر از پرسنل خدوم پتروشیمی امیرکبیر گفت: از همکاری مناطق نفت خیز جنوب، هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه بید بلند، پتروشیمی بندر امام و مارون به جهت همکاری با پتروشیمی امیرکبیر تقدیر کرد.

مجمع پتروشیمی امیرکبیر برگزار شد پرداخت سود هزار و ۴۰ تومانی به سهامداران

https://tavanakhabar.ir/1178کپی شد!