بازدید معاون وزیر کشور از مرز شلمچه

سردار میر احمدی معاون وزیر کشور و دبیر شورای امنیت کشور به همراه معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان از مرز شلمچه و مجموعه های زیرساختی آن بازدید نمود.

به گزارش تواناخبر؛ روز یکشنبه ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ سردار سیدمجید میر احمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین کشور به همراه ولی الله حیاتی معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان از مرز شلمچه و مجموعه های زیرساختی آن بازدید نمود.

بررسی زیرساخت‌های مرزی شلمچه برای ایام اربعین حسینی (ع) از برنامه‌های سفر معاون وزیر کشور بود.

در این بازدید از پارکینگ بزرگ اربعین، مواکب، مسیر پیمایش زائرین، پایانه مرزی شلمچه ایران و شلمچه عراق بازدید به عمل آمد و با مسولین پایانه عراق جهت هماهنگی های بیشتر گفتگو شد.

میراحمدی دبیر شورای امنیت کشور و حیاتی دبیر شورای تامین استان خوزستان با حضور در یادمان شهدای گمنام شلمچه ضمن ادای احترام به مقام والای شهدا، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و جبهه مقاومت را گرامی داشتند.

سید مجید میر احمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: توسعه گذرگاه‌های اربعین و ایجاد زیرساخت لازم برای عبور زائران در مرزها در دستور کار قرار دارد و زائران در عبور از مرزها تفاوت را احساس خواهند کرد.

وی افزود: برای احداث و افزایش سرویس‌های بهداشتی و مه‌پاش در گذرگاه‌های اربعین برنامه‌ریزی لازم شده و ایجاد زیرساخت برای تامین آب و برق در پایانه‌های مرزی عراق و ایران در حال انجام است.

میراحمدی ادامه داد: برای عبور آسان اتباع خارجی و حمل و نقل زائران وزیر کشور با همتای عراقی خود گفت‌وگو کرده و قرار است این مسائل در سفری به عراق بررسی و برطرف شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی حضور چهار میلیون زائر ایرانی در اربعین حسینی سال جاری افزود: در مرزشلمچه پارکینگ ۱۰۰ هزار خودرویی در حال آماده‌سازی است.

بررسی چگونگی پیشرفت زیرساخت‌های مرز شلمچه برای ایام اربعین حسینی (ع) از برنامه‌های سفر معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین حسینی(ع) کشور بوده است.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر، مدیر کل ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان خوزستان، و مدیر کل پایانه استان خوزستان در این بازدید معاون وزیر کشور و معاون استاندار خوزستان را همراهی نمودند.

۰

https://tavanakhabar.ir/909کپی شد!