درخواست هلدینگ های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از استقبال شرکت‎های بزرگ و چند ملیتی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خبر داد.

به گزارش تواناخبر به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی؛ پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از استقبال شرکت‎های بزرگ و چند ملیتی برای سرمایه گذاری در حوزه‌های تولید مواد پتروشیمی، انرژی‌های پاک و فناوریهای مورد نیاز صنعت پتروشیمی و پتروپالایشگاهی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خبر داد.

وی افزود: این شرکت‌های بزرگ و چند ملیتی متقاضی سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، قبلا در کشورهایی همچون آلمان، چین، ترکیه و چندین کشور دیگر سرمایه گذاری کرده‌اند.

بزرگر ادامه داد: در روزهای گذشته چندین هیات سرمایه گذاری خارجی از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بازدید کردند که اگر چه نام آنها بدلیل مسائل تحریمی قابل ذکر نیست ولی با توجه به ظرفیت‌های مناسبت ایجاد شده تمایل به سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف تولید مواد پتروشیمی، انرژی‌های نو و تجدید پذیر، تولید مواد شیمیایی جدید از ضایعات پتروشیمی‌ها و همچنین ایجاد پتروپالایشگاه ها و وارد نمودن فناوری های مختلف مورد نیاز شرکت‌های پتروشیمی بویژه در حوزه تولید دی اکسی کربن خوراکی، مکمل های خوراک دام و… را دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقصادی پتروشیمی گفت: این هیات‌های سرمایه گذاری طرح‌های متعددی را مطرح کرده‌اند که پس از بررسی‌های کارشناسی و سنجیدن ابعاد مختلف طرح‌ها، ابعاد زمین‌های مورد نیاز و نیز انجام محاسبات اقتصادی از سوی طرفین، به سمت موافقت اصولی و در نهایت انعقاد قرارداد خواهد رفت.

برزگر خاطر نشان کرد که سیاست‌های فعال دولت انقلابی در عرصه بین المللی، پتانسیل‌های متعدد منطقه ویژه و همچنین خوشنامی صنعت پتروشیمی ایران سبب تمایل شدید خارجی‌ها برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه فعلی و طرح توسعه آن شده‌اند.

وی در پایان اظهار داشت: بدون شک حضور این شرکت‌ها به بهبود شرایط کسب و کار و اقتصاد شهرستان، استان و کشور کمک شایانی خواهد کرد و زمینه اشتغال جوانان را فراهم می‌آورد.

در ماه جاری چندین هیات سرمایه گذاری از کشورهای مختلف از زیرساخت‌ها، شرکت‌های پتروشیمی مستقر و فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بازدید کردند و در نشست‌های مشترک با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بر اعلام آمادگی شرکت‌ها و کنسرسیوم‌های چند ملیتی تحت مدیریتشان برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تاکید کردند.
همچنین یک شرکت سرمایه گذاری چینی نیز پس از انعقاد قرارداد و تحویل زمین، در حال طی کردن مراحل احداث کارخانه تولید فرمات سدیم در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است.

https://tavanakhabar.ir/889کپی شد!