تعرض نرم به تمامیت ارضی کشور در خاک کشور!

نشست ۲ روزه استانداران استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در حالی برگزار شد که مسول ارشد اقلیم کردستان عراق، به تعرض نرم به تمامیت ارضی ایران را در جلوی چشم ده ها دوربین و خبرنگار و در خاک ایران پرداخت.

نشست ۲ روزه استانداران استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در آخر هفته گذشته با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و مسولین وزارت خارجه و وزارت کشور در ارومیه در حالی برگزار شد که استاندار اربیل در نهایت وقاحت و در حضور ده ها خبرنگار و دوربین به تعرض نرم به تمامیت ارضی ایران پرداخت.

موضوع قابل توجه و تأسف‌بار از این قرار است که «امید عبدالرحمان خوشناو» استاندار اربیل در زمان حضور خود در ایران و شرکت در اجلاس مزبور از یک بج رنگی فلزی با نقشه جعلی کردستان بزرگ بر روی لباس خود استفاده نمود و بدینوسیله ادعای مالکیت بر قسمتی از خاک ایران را اعلام کرد؛ و تعرض نرم به تمامیت ارضی ایران را در حضور مسولان کشور و در خاک ایران و جلوی چشم ده ها دوریین انجام داد!

با توجه به اینکه هیچگونه گزارشی از تذکر و یا برخورد با این تعرض استاندار اربیل گزارش نشده است؛ هنوز هیچ مقام رسمی نیز در اینباره اظهار نظری نکرده است‌.

ضمن اینکه خبرگزاری هایی از جمله ایرنا که از بودجه بیت المال استفاده‌ می کند و می باید پاسدار ارزشهای انقلابی_میهنی و حدود و ثغور محرز این کشور باشند؛ با بی تفاوتی به انتشار تصاویر استاندار اربیل پرداخته اند و در کمال ناباوری پس از واکنش تعداد زیادی از کاربران مجازی به این تعرض و هتک حرمت، کماکان تصاویر «امید عبدالرحمان خوشناو» به همراه نقشه جعلی کردستان بزرگ را در گزارش خود از این نشست، بر سایت خبرگزاری رسمی دولت در معرض دید مخاطبین نگه داشته اند و برای گزارش یاد شده نیز تیتر پُرطمطراق “دیپلماسی منطقه ای” انتخاب نموده اند!

باید از مدیران خبرگزاری ایرنا درخواست نمود که قرائت خود از “دیپلماسی منطقه ای” را توضیح دهند و این مفهوم را بازتعریف کرده، تا قرابت این رویکرد غیر مسئولانه را با دیپلماسی مد نظر خود برای دغدغه مندان این انقلاب و سرزمین تبیین کرده باشند.

در این نشست «امید عبدالرحمان خوشناو» استاندار اربیل، «علی تتر توفیق» استاندار دهوک، «هه‌وال ابوبکر» استاندار سلیمانیه و «آزاد توفیق» استاندار حلبچه از اقلیم کردستان عراق و «محمدصادق معتمدیان» استاندار آذربایجان‌غربی، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان و «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه حضور داشتند.

این نشست با حضور «احمد وحیدی» وزیر کشور، «نصرالله رشنودی» سرکنسول ایران در اربیل، «محمد رضوانی فر» رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، «مهدی صفری» معاون اقتصادی وزیر امور خارجه، برخی نمایندگان آذربایجان‌غربی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

همچنین فرمانداران فرمانداران «راپەرین»، «گەرمیان» و «سوران» از اقلیم کردستان عراق و فرمانداران مهاباد، پیرانشهر، اشنویه، میرآباد و سردشت از استان آذربایجان غربی نیز در این نشست حضور داشتند.
/تواناخبر

https://tavanakhabar.ir/877کپی شد!