مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان :

نیشکر می‌تواند در تولید نهال پیشگام شود/ زراعت چوب محوری‌ترین طرح خوزستان است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان ضمن قدردانی از فعالیت‌های صنعت نیشکر در زراعت چوب و کشت صنعتی و متراکم درختان اکالیپتوس گفت، باتوجه ‌به گسترش کشاورزی مُدرن در شرکت توسعه نیشکر، این شرکت در کنار کشت نیشکر، در طرح تولید نهال نیز می‌تواند پیشگام باشد.

به گزارش‌ توانا خبر به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، سیّد جمال موسویان در گفت‌وگو با روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، عنوان کرد که حفاظت از منابع طبیعی، بیابان‌زدایی، مقابله با ریزگردها، جلوگیری از سیلاب در مناطق بالادستی، جلوگیری از فرسایش خاک و با گسترش درختکاری محقق می‌شود.

وی زراعت چوب را محوری‌ترین طرح استان خوزستان برشمرد و تأکید کرد که این طرح در هیئت دولت به تصویب رسیده و به دستگاه‌های اجرایی متولی نیز ابلاغ شده و بر اساس آن از امسال تا سال ۱۴۰۵ سهم خوزستان کشت هر سال ۷۰ میلیون اصله نهال است.

مدیرکل منابع طبیعی ادامه داد، ظرفیت تولید ۷۰ میلیون نهال در استان وجود دارد که در این زمینه تعداد نهالستان‌های دولتی در خوزستان از هشت به ۱۳ نهالستان افزایش یافت.

موسویان در پایان با بیان اینکه صنعت نیشکر توان خوبی در تولید نهال دارد، خواستار به‌کارگیری همه ظرفیت‌های واحدهای نیشکری در این زمینه شد.

بر اساس این گزارش، توسعه فضای سبز و درختکاری، صرفاً به محیط درونی واحدهای نیشکری محدود نشده و صنعت نیشکر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی همگام با توسعه فضای سبز درون‌شرکتی، محیط پیرامونی را نیز مدنظر قرار داده و در همین رابطه، درختانی در حاشیه جاده اهواز به آبادان و خرمشهر کاشته شده است.

گسترش فضای سبز توسط این صنعت سبز، سبب ایجاد تنوع زیستی حیات‌وحش و گونه‌های مختلف پرندگان در منطقه شده است. کاشت درختان در کنار محیط سرسبز مزارع نیشکر، موجب ایجاد محیطی مناسب برای بازگشت حیات‌وحش مهیا شده که در نتیجه آن، پستاندارانی مانند گراز، گربه وحشی، شغال، انواع جوندگان و پرندگان به این مناطق روی آورده‌اند.

https://tavanakhabar.ir/5204کپی شد!