رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان باوی :

نیشکر در زندگی مردم نقش‌آفرین است/ شکرستان، ظرفیت‌های منطقه محروم باوی را شکوفا کرد

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان باوی اعلام کرد که با برگزاری سومین جشنواره شکرستان، این باور در مردم زنده شد که شرکت توسعه نیشکر علاوه‌بر ایجاد اشتغال و تولید، در حوزه توانمندسازی روستاها نیز نقش‌آفرین است و سهم مهمی در زندگی‌‌شان دارد.

به گزارش‌ توانا خبر به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، عبدالرضا حمیدی در گفت‌و‌گو با روابط‌عمومی ضمن تقدیر از رویکرد دکتر ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در توجه به روستاها، بیان کرد که نمایش محصولات غذایی و صنایع دستی روستاهای پیرامونی کشت و صنعت دهخدا، باعث معرفی این ظرفیت‌ها به مردم شد و هنرمندان صنایع‌دستی و روستاها از خرید این محصولات توسط مردم بهره‌مند شدند.

به گفته این مسئول میراث فرهنگی، پیش از این هنرمندان صنایع دستی و تولیدکنندگان محصولات غذایی در مناطق روستایی برای دریافت یک وام خوداشتغالی از بانک‌ها، باید ماه‌ها و سال‌ها دوندگی می‌کردند اما برگزاری چنین جشنواره‌هایی همراه با خرید محصولات ‌توسط مردم، تا حدی نیازهای مالی این هنرمندان و مردم روستاها را برطرف کرده است.

وی جشنواره امسال را جشنواره‌ای متنوّع برشمرد که با بخش‌هایی نظیر غرفه‌های صنایع دستی، شترسواری، اسب سواری، موسیقی اقوام، غرفه عرضه محصولات غذایی و شادی و نشاط را برای مردم به ارمغان آورد.

براساس این گزارش، بخش نمایشگاهی سومین جشنواره ملی شکرستان جمعه (سوم آذرماه) پس از سه روز فعالیت، با طعم شیرین استقبال مردم در هوای دلربای پاییزی و در طبیعتِ بازِ مزارع شکرشکن نیشکر دهخدا، به کار خود پایان داد.‌

در این رویداد سه روزه، همه آمده بودند تا بزرگترین رویداد فرهنگی و گردشگری کشاورزی استان را به نظاره بنشینند؛ رویدادی که دو سال پیش با ثبت ملی برداشت نیشکر رقم خورد و اکنون در سومین سال برگزاری، رونق بخش گردشگری خوزستان و توانمندی مناطق پیرامون صنعت نیشکر شده است.

غرفه‌های صنایع دستی، شربت شیرین نیشکر با طعم لیمو، مجسمه‌های ساخته شده از باگاس نیشکر، شیرینی‌های محلی، کیف‌های چرمی دست سازِ، حصیرها و گلیم‌های رنگارنگ، دهکده نان سنتی عشایر عرب، سفال‌های میناکاری شده، ظرف‌های چوبی دست‌ساز و از جاذبه‌های این جشنواره بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

https://tavanakhabar.ir/5201کپی شد!