رئیس هیئت‌مدیره شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی :

نیشکر شگفتی‌ساز تاریخ بورس می‌شود

رئیس هیئت‌مدیره شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شفافیت مالی، اجرای پروژه‌های جدید و فروش نقدی محصولات نیشکری را از مزیّت‌های شرکت توسعه نیشکر برشمرد که به سوددهی سهام این شرکت در بازار سرمایه منجر می‌شود.

به گزارش توانا خبر به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر حامد عین افشار در حاشیه برگزاری نشست مشترک فعالان بازار سرمایه با مدیران ارشد شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در گفت‌وگو با روابط‌عمومی، با اشاره به مزیت‌ها و ظرفیت‌های شرکت توسعه نیشکر اعلام کرد که این شرکت به یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌های تاریخ بورس تبدیل می‌شود و شگفتی‌ساز تاریخ بورس خواهد شد.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت توسعه نیشکر تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش‌افزوده را از مزیت‌های این شرکت عنوان و بیان کرد که کارخانه‌های تولید کود «فسفاته» و «نیتراته»، کاغذ، کارخانه قند شهدای دزفول و تولید «اسانس» اکالیپتوس از جمله پروژه‌های در دست احداث است که با افتتاح و بهره‌برداری آن‌ها، ارزش و جایگاه شرکت توسعه نیشکر بیش از گذشته می‌شود.

تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه شرکت توسعه نیشکر

عین افشار به مزیّت‌های عرضه سهام شرکت‌ها در بورس اشاره کرد و گفت، یکی دیگر مزیّت‌های شرکت توسعه نیشکر، این است که شرکت از ابتدای تاسیس به دلیل محدودیت‌ها، هیچ‌گونه تجدید ارزیابی دارایی‌ها و افزایش سرمایه نداشته است؛ لذا پس از پذیرش در بورس، موانع برطرف می‌شود و با تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه، سود مطلوبی عاید سهام‌داران خواهد شد.

وی در ادامه از آماده‌شدن کشت و صنعت امام خمینی‌(ره) و شرکت خمیرمایه و الکل رازی از شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر و صنایع جانبی برای پذیرش در فرابورس خبر داد و گفت، پس از تعیین تکلیف عرضه سهام شرکت توسعه نیشکر، عرضه سهام این شرکت‌ها و سایر شرکت‌های زیرمجموعه توسعه نیشکر نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

این متخصص حوزه مالی و سرمایه‌گذاری به کیفیت بالای سوددهی این شرکت اشاره کرد و گفت که تقریباً ۱۰۰ درصد فروش محصولات تولیدی این شرکت به‌صورت نقدی است؛ لذا جریانات نقدی، درصد سود تقسیمی بالایی را برای سهام‌داران به ارمغان می‌آورد.

شفافیت مالی در شرکت توسعه نیشکر

رئیس هیئت‌مدیره شرکت توسعه نیشکر به شفافیت مالی این شرکت هم اشاره و اظهار کرد که سازمان‌های حسابرسی و شرکت‌های معتمد بورس، حسابرس این شرکت هستند و بر اساس این شرکت‌ها، صورت‌های مالی شرکت توسعه نیشکر منصفانه و دقیق است که نشان از شفافیت دارد.

وی با بیان اینکه نیشکر خوزستان بزرگ‌ترین شرکت کشاورزی و صنعتی در خاورمیانه است، افزود، این شرکت با برخورداری از واحدهای نیشکری و همچنین تولید محصولات متنوع نیشکری از جمله خمیرمایه، الکل طبی، ام.دی.اف و مزایای بی‌شماری دارد و به علاقه‌مندان به بازار سرمایه توصیه می‌کنم که با دستاوردهای این شرکت بیشتر آشنا شوند.

بر اساس این گزارش، بیش از هفتاد نفر از مدیران نهادهای مالی و فعالان بازار سرمایه در سفری دو روزه به خوزستان، از ظرفیت‌های صنعت نیشکر بازدید کردند و از نزدیک با فرایند تولید شکر و محصولات جانبی آشنا شدند و در جریان دستاوردهای این شرکت قرار گرفتند.

مدیران نهادهای مالی و فعالان بازار سرمایه ایران امروز پنج‌شنبه (۲۳ آذرماه) نیز نشستی با مدیران ارشد شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار کردند؛ در این نشست، مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره و سهام‌داران شرکت توسعه نیشکر به سؤالات و ابهامات آن‌ها پاسخ دادند.

https://tavanakhabar.ir/5123کپی شد!