دادستان مرکز استان خوزستان:

تصمیم‌گیری و اعلام نظر درباره آلودگی را سریع تر انجام بدهید

دادستان مرکز استان خوزستان از دستگاه های متولی محیط زیست و تصمیم گیرنده خواست که تصمیم گیری و اعلام نظر خود در مورد آلودگی را سریع انجام بدهند.

به گزارش تواناخبر به نقل از دادگستری خوزستان، دادستان مرکز خوزستان از دستگاه‌های متولی اعلام وضعیت آلودگی و تصمیم‌گیرنده در خصوص محیط زیست باید هرچه سریع‌تر در خصوص وضعیت آلایندگی هوا اعلام نظر و طبق قانون هوای پاک با عوامل آلاینده برخورد نمایند.

صادق جعفری چگنی اظهار داشت: وضعیت ناسالم اعلام شده هوای برخی شهرهای استان بر سلامت  مردم اثر گذار است که دستگاه قضایی پیگیری‌های لازم را در دستور کار قرار داده و برای برخی صنایع آلاینده پرونده در دادسرا تشکیل و در حال رسیدگی است.

جعفری‌ چگنی ادامه داد: برخی صنایع آلاینده شهر اهواز باید از شهر خارج و طرح ترافیکی وسایل نقلیه در اهواز باید در شرایط ناسالم در مناطق پرتردد مثل سایر کلانشهرها اجرا و سایر صنایع آلاینده نیز در خصوص مسائل زیست محیطی و برای حفاظت از هوا، آب و خاک باید به تکالیف قانونی در ایجاد فضای سبز عمل کنند و از فناوری های جدید در حفظ محیط زیست استفاده نمایند.

دادستان مرکز استان در پایان گفت: حفظ و صیانت از سلامت مردم به عنوان حقوق عامه از الویت های دستگاه قضایی استان است؛ و اقدامات دادستانی مرکز استان در حفظ و احیا محیط زیست در تعقیب و برخورد قضایی با عوامل آلاینده، حمایت از صنایع سبز در حفظ وصیانت و مطالبه و پیگیری حقوق عامه از متولیان محیط زیست ،بصورت جدی پیگیری شده و تداوم خواهد داشت.

https://tavanakhabar.ir/4368کپی شد!