انتقاد دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرماهشهر از انجام نشدن مسئولیت‌های اجتماعی توسط صنایع منطقه

محفوظیان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر ماهشهر در انتقاد به عملکرد صنایع منطقه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی گفت: متأسفانه صنایع پتروشیمی به مسئولیت‌های اجتماعی خود در حوزه فرهنگ و هنر عمل نمی‌کنند.

به گزارش تواناخبر، سید احمد محفوظیان دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرماهشهر اظهار داشت: متأسفانه در این شهرستان، به دلیل نبود ساز و کار لازم، نبود مطالبه‌گری جدی در حوزه فرهنگ و هنر و عدم وجود تعامل سازنده صنایع با مجموعه مدیریتی شهرستان، مسئولیت اجتماعی بسیار کم رنگ بوده است به نحوی که امروزه یکی از مطالبات و دغدغه‌های جدی رسانه‌ها، مردم و مدیران شهری، این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: اگر از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بندرامام‌خمینی(ره)، ۴۰ اسکله فعال ترانزیتی و شرکت‌های متعدد خصوصی، شهرک صنعتی و ۲۵ شرکت پتروشیمی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی استفاده کامل و قانونی شود، تحولی شگرف در شهرستان رخ می‌دهد و شاهد محرومیت نخواهیم بود و پیرو آن شاهد پیشرفت و توسعه در شهرستان خواهیم بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: در ایـن شهرستان ، شرکت‌ها و صـنایع، مسئولیت اجتماعی خود را به اختصاص اعتبار ناچیز به صندوق شورای راهبردی شـهرستان خلاصه کرده و در بسیاری از موارد این اعتبارات جذب نشده و حتی حاضر به پاسخگویی نیز نیستند. عدول شرکت‌ها و صنایع از وظیفه ذاتی خود نشان از تخطی از اصول اخلاقی است زیرا تعهد بنگاه به محیط پیرامون خود باید بر اساس مدیریت اخلاقی یا اقتصاد اخلاقی پایه‌ریزی شده باشد.

محفوظیان با ابراز گلایه از عدم مسئولیت‌پذیری صنایع، خواستار شفافیت در ارائه گزارش خدمات اجتماعی شرکت‌ها در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان شد و افزود: با توجه به حضور و درخشش هنرمندان و گروه‌های هنری شهرستان در عرصه ملی و بین‌المللی، شوربختانه هیچ گونه التفات و توجهی به هنرمندان که در شرایط کنونی جامعه میدان را خالی نکرده و برای شهرستان افتخار آفرینی کردند، نشده است.

وی تصریح کرد: در دوران بحران مالی و اقتصادی، شرکت‌ها باید به دنبال گسترش فعالیت‌های مرتبط با مسئولیت اجتماعی خود باشند، زیرا چنین بحران‌هایی تأثیر قابل توجهی بر گروه‌های آسیب‌پذیر دارد. دو سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی بندر ماهشهر و مهر بندر امام خمینی(ره) در حال نابودی هستند؛ گلایه هنرمندان در حوزه هنر بسیار به جا و به حق است، درخشش گروه‌های هنری در حوزه‌های مختلف هنری، نشان از سرزندگی هنر در شهرستان است که مورد بی‌توجهی مدیران صنایع قرار دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر ماهشهر متذکر شد: بیش از دو سال است که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) از بودجه صنایع استفاده نکرده‌اند.

محفوظیان در ادامه با اشاره به طرح بسیار مفید و فرهنگی تحکیم بنیان خانواده که گروه هدف گسترده‌ای را زیر پوشش قرار داده بود، گفت: متأسفانه با تغییر ساختار مدیریت شرکت صنایع پتروشمی خلیج فارس، این طرح تعطیل شد و هیچ کس هم حاضر به پاسخگویی نیست و حدود دو سال است که این بی توجهی به فرهنگ و هنر شهرستان ادامه دارد.

وی در پایان اضافه کرد: با توجه به کمبود سرانه فرهنگی هنری در حاشیه و شهرک‌های شهر و مسکن مهر دو شهر بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره)، می‌طلبد که صنایع پتروشیمی منطقه به این مقوله ورود کرده و همان گونه که اقدام به ساخت مرکز بهداشتی و مدرسه می‌کنند، ساخت کتابخانه، سالن پلاتو، نگارخانه و غیره را نیز در دستور کار خود قرار دهند و با این کار در تداوم امنیتی که در سایه فرهنگ و هنر در شهر وجود دارد سهیم و شریک شوند.

/پایان پیام

https://tavanakhabar.ir/1662کپی شد!