مجتبی گهستونی روزنامه نگار:

در صورت زیاده خواهی مافیای اقتصادی شهرستان‌ بندرماهشهر غیر قابل سکونت خواهد شد

مجتبی گهستونی روزنامه نگار و فعال در حوزه ی میراث فرهنگی، طبیعی و گردشگری نسبت به نابودی زیست بوم شهرستان بندرماهشهر هشدار داد.

به گزارش تواناخبر، مجتبی گهستونی روزنامه نگار و از فعالین پیشرو در حوزه های میراث فرهنگی، میراث طبیعی، گردشگری و محیط زیست، نسبت به توسعه ی غیر قانونی حوضچه های استحصال نمک در شهرستان بندرماهشهر واکنش نشان داد و در مصاحبه با تواناخبر گفت:
به غیر از اینکه توسعه ی مناطق استحصال نمک برای تهیه مواد اولیه در صنعت پتروشیمی، مناطق ثبت شده ی میراث فرهنگی و میراث طبیعی را در هم خواهد کوبید؛ پیش بینی می شود که با توجه به اینکه مناطق مسکونی این شهرستان اکثرا در ارتفاع منفی از سطح دریا قرار دارند؛ نتیجتا نمک مناطق مسکونی را درنوردد، خاک را لم یزرع کند و گیاهان و حیوانات را از بین ببرد. در آخر نیز با ترکیب ریزگردها، نمک و آلودگی صنعتی امکان تنفس از مردم منطقه گرفته خواهد شد و موجب مهاجرت مردم محلی خواهد گردید.

گهستونی در توضیح زیاده خواهی و طمع مافیای اقتصادی اظهار داشت:

مافیای اقتصادی چند سالی است که برای توسعه ی مناطق استحصال نمک قصد دارد شهرستان بندرماهشهر را مانند دریاچه ارومیه منطقه ای غیر قابل مسکونی با توفان‌های نمکی کند.

برای این کار می باید به مناطق ثبت شده ی میراث فرهنگی و مناطق طبیعی ثبت شده مانند خوریات را در هم بکوبند و زیست بوم شهرستان بندرماهشهر را ریشه کن کرده و بیماری های مردم منطقه را چند برابر کنند که نتیجه اش مهاجرت مردم بومی از منطقه خواهد بود.

با توجه اینکه دستهای پشت پرده و قدرتمند مافیا به لابی و فشار در وزارتخانه و دستگاه های مرتبط با موضوع مشغول است؛ با در نظر گرفتن سهم برای برخی ذی نفوذان محلی و نیز کار چاق‌کن‌های اطراف برخی مسول انتخابی تلاش می کنند تا به مقاصد شوم خود دست پیدا کنند. (اسامی در دسترس و قابل انتشار است)

قابل توجه است که شورای تامین شهرستان بندرماهشهر که متشکل از دستگاه های نظارتی_امنیتی، انتظامی و قضایی است؛ در دفاع از حق مردم و مصلحت کشور در مخالفت با زیاده خواهی مافیا مصوبه ای به تصویب رسانده و اجرای این طرح در مناطق درخواست شده را غیر قابل اجرا اعلام نموده است.

حال این پرسش مطرح است؛ با توجه به اینکه مصوبات شورای تامین لازم الاجرا می باشد؛ چطور هنوز فشارهای زیاده خواهانه برای نابودی زیست بوم و مناطق ثبت شده ی ملی در شهرستان بندرماهشهر ادامه دارد؟!

https://tavanakhabar.ir/1657کپی شد!