مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان:

چرا پس از گذشت یکسال، هنوز علت مرگ ماهیان در بندرماهشهر مشخص نشده؟

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با انتقاد از تحقیقات بدون نتیجه مرکز تحقیقات شیلات درخصوص علت‌یابی مرگ و میر ماهیان دریاچه نمک ماهشهر گفت: یکسال زمان، برای تحقیقات در این زمینه، فرصت مناسبی بود تا این حادثه تکرار نشود اما متاسفانه تحقیقات مرکز مربوطه نتیجه‌ای در پی نداشته است.

به گزارش تواناخبر و به نقل از ایرنا؛ سید داوود میرشکار روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مرگ و میر تعدادی از ماهیان در دریاچه نمک ماهشهر گفت: این اتفاق طی سال‌های گذشته نیز رخ داده است. پارسال پس از وقوع این موضوع، مرکز تحقیقات شیلات قراردادی با شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) به عنوان متولی انجام تحقیقات و پایش حوضچه‌های استحصال نمک منعقد کرد تا علاوه بر روشن شدن موضوع از وقوع این دست حوادث نیز جلوگیری شود.

وی افزود: تحقیقات صورت گرفته از سوی مرکز تحقیقات شیلات تا این لحظه خروجی نداشته است برای همین پیگیری این موضوع هستیم زیرا یکسال فرصت مناسبی بوده تا از تکرار این اتفاق جلوگیری شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست و کارشناسان ضابط قضایی محسوب می‌شوند از این رو گزارش‌های لازم در حال تهیه شدن است و از طریق مراجع قضایی نیز به طور جد در حال پیگیری هستیم تا با عوامل این موضوع برخورد صورت گیرد و از تکرار آن جلوگیری شود.

وی به ورود مستقیم دادستانی به موضوع مرگ و میر ماهیان اشاره کرد و گفت: دادستانی استان و معاون حقوق عامه دادستانی نسبت به مسایل محیط زیستی حساسیت ویژه‌ای دارند و تاکنون نیز نشست‌ها و پیگیری‌های متعددی در این خصوص صورت گرفته است.

میرشکار با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته بیان کرد: اسامی مقصران و صنایع آلاینده پس از هماهنگی با دستگاه قضایی در صورت لزوم اعلام می‌شود.

یادداشت تواناخبر در تابستان سال ۱۴۰۱ با موضوع فاجعه زیست محیطی در بندرماهشهر را بخوانید.

آیا بمب اوکلاهاما موجب مرگ آبزیان در ماهشهر است؟

https://tavanakhabar.ir/1435کپی شد!