نشست توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد

نشست مشترک سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با موضوع "اهمیت توجه به صنایع پایین دستی" و "طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی" در محل استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش تواناخبرصنعت، به منظور پیگیری و تسریع در عملیاتی نمودن مفاد تفاهمنامه منعقده در سفر دوم ریاست محترم جمهوری به استان خوزستان، نشستی در خصوص طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی امروز دوشنبه سی ام مردادماه ۱۴۰۲، با حضور پیام برزگر مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و محمد راضی جلالی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط در سالن جلسات این معاونت در استانداری خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به ارائه گزارشی از شرایط کنونی، تفاهم نامه ها و طرح های در دست اجرا در منطقه ویژه اقتصادی، اقدامات حمایتی سازمان از بخش خصوصی در جهت جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، بخصوص در حوزه صنایع تکمیلی و پایین دستی ارائه نمود؛ و نظرات کارشناسی خود را پیرامون موضوع توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ارائه کرد.

در ادامه ی نشست در خصوص طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی، حاضرین و کارشناسان به بیان دیدگاهها، پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند.

سپس معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری خوزستان نیز، ضمن اشاره به اهمیت تقویت و توسعه صنایع پائین دستی در ارزش آفرینی برای استان، بیان کرد: صنایع پایین دستی برای مردم منطقه نقش ویژه ای در ثروت آفرینی داشته و با ایجاد و افزایش اشتغال از این طریق، موجب بالا بردن درصد امید به زندگی در مردم و در نتیجه جلوگیری از مهاجرت به استانهای دیگر خواهد شد، در این مسیر صنایع بالادستی نقش حمایتگر و پشتیبان را ایفا می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با توسعه چنین طرحهایی، زنجیره ارزش استان به سمت تولید محصولات کم حجم تر و گرانتر رفته و باعث ایجاد ثروت برای استان بشود.

۹

https://tavanakhabar.ir/1378کپی شد!