سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: تدابیر وزارت نفت برای عبور از فصل سرد سال

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: اقدام‌های ارزشمندی در وزارت نفت اتفاق افتاده، از این رو امید است بتوان در زمستان با اولویت دادن به تأمین گاز بخش‌های خانگی با کمترین چالش از فصل سرد سال عبور کرد.

به گزارش تواناخبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، به نقل از شانا، جلیل مختار در تشریح نشست روز سه‌شنبه (یکم آبان) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی وضع تأمین گاز و سوخت مایع بخش‌های مختلف خانگی، صنایع، نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در زمستان پیش‌ رو با حضور معاونان وزیر نفت اظهار کرد: با توجه به کاهش دمای هوا و آغاز فصل سرد، موضوع تأمین انرژی و سوخت زمستانی و آمادگی وزارت نفت برای تأمین سوخت با حضور هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت و محمدصادق عظیمی‌فر، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بررسی شد.
وی افزود: در این نشست اقدام‌ها و برنامه‌های وزارت نفت همسو با افزایش تولید گاز و فرآورده‌های نفتی، توسعه زیرساخت‌های انتقال ناوگان توزیع گاز و فرآورده‌های نفتی، اقدام‌های انجام‌شده برای مدیریت مصرف، توضیح داده شد و اعضای کمیسیون نیز بر لزوم هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف دولتی برای گذر از زمستان تأکید کردند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: طبق گزارش ارائه‌شده میزان گاز تحویلی به صنایع عمده در ۷ ماه نخست ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است.
مختار با بیان اینکه در این نشست موضوع مرتبط با تأمین انرژی و گاز در فصل زمستان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: اقدام‌های ارزشمندی در وزارت نفت اتفاق افتاده، از این رو امید است در زمستان با اولویت دادن به تأمین گاز بخش‌های خانگی، سوخت صنایع غیرعمده و حمل‌ونقل بدون مشکل تامین شود، البته به‌طور حتم این مهم نیاز به همکاری وزارتخانه‌های نفت و صمت دارد.

وی اظهار کرد: به گفته مسئولان شرکت ملی گاز ایران، اطمینان و آمادگی نزدیک به ۱۰۰ درصدی برای فرآوری، انتقال و توزیع گاز وجود دارد.

https://tavanakhabar.ir/12748کپی شد!