هدف‌گذاری دستیابی به منابع مالی ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی در سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار توانا خبر؛ مجتبی سخنور در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح پنج شنبه دهم شهریور به مناسبت هفته دولت و همزمان با سالروز بانکداری اسلامی برگزار شد؛ اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال تاکنون ۲۴ هزار فقره وام قرض الحسنه با رقمی معادل ۱۳ هزار میلیارد ریال به مردم خوزستان پرداخت شده است.

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهرایران با هدف اشتغالزایی ، محرومیت‌زدایی و ازدواج جوانان طی یکسال اخیر ۷۳۰ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به ارزش ۸۰ هزار میلیارد ریال و ۳۷۲هزار فقره تسهیلات ازدواج جوانان به ارزش ۷۵ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

سرپرست مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر خوزستان با اشاره به تکلیف دولت به بانک ها برای پرداخت وام فرزند آوری به مردم ، یادآور شد: تاکنون ۱۳ هزار فقره وام فرزندآوری به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال توسط ما پرداخت شده است.

سخنور از هدفگذاری برای منابع ۲۰۰هزار میلیارد تومانی و قرار گرفتن در جمع ۶ بانک برتر کشور در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: امسال در نظر داریم باتوجه به پتانسیل و ظرفیتهای موجود در بانک قرض الحسنه مهر ایران به این هدف برسیم.

وی با اشاره به پیشگام بودن بانک قرض الحسنه مهر ایران در زمینه ارائه خدمات بانکی الکترونیک، تصریح کرد: بسیاری از خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران به صورت آنلاین صورت می گیرد و این خدمات به صورت روزانه پایش و به روز رسانی می شوند.

سرپرست مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر خوزستان افزود: به زودی با ایجاد شعب مجازی در همه استان‌ها مشتریان بدون مراجعه حضوری به شعب بانک می توانند تمامی خدمات بانکی را دریافت کنند و با این کار از اتلاف وقت و هزینه مشتریان جلوگیری می شود.

سخنور ادامه داد: به زودی نیز برنامه ای کاربردی به شهروندان ارائه می شود که تمامی نیازهای آنها را تأمین کرده و هیچ نیازی به حضور فیزیکی در شعب نخواهد بود. برنامه کاربردی فرابانک که بستر یکپارچه بانک بر مبنای بانکداری غیرحضوری است تا ۲ ماه آینده رونمایی می شود.

وی با بیان این که سقف پرداخت وام قرض الحسنه به اشخاص حقیقی تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته؛ تاکید کرد: برای اولین بار امکان پرداخت وام قرض الحسنه به اشخاص حقوقی با اولویت حمایت از شرکت های دانش بنیان تا سقف ۵ میلیارد ریال فراهم شده که در این زمینه جلسات فراوانی با شرکت شهرک های صنعتی و پارک علم وفناوری داشته ایم تا با شناسایی شرکت های دانش بنیان بتوانیم موجب افزایش تولید و ایجاد رونق از طریق کاهش هزینه تأمین مالی با کارمزد حداکثر ۴ درصد شویم.

سرپرست مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در هشت ماه اخیر بیان کرد: از جمله اقدامات انجام شده اعطای ۱۰۰ فقره وام قرض الحسنه در حمایت از کارآفرینان و شرکتهای دانش بنیان در نمایشگاه inotex ، پرداخت ۱۶۸ هزار فقره وام بدون ضامن معادل ۴۳ هزار میلیارد ریال و توسعه فرآیند اعتبار سنجی ، برگزاری اولین مجمع در بین بانکها و افزایش سرمایه بانک از ۲۵۰۰ به ۵۰۰۰ میلیارد تومان از محل سود سال بود.

سخنور افزود: از دیگر اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ، هوشمند سازی مرکز ارتباط با مشتریان و ارائه خدمات غیرحضوری، پاسخ دهی آنلاین در سایت و اپلیکیشن ، راه اندازی تسهیلات آنلاین شامل تمام مراحل از افتتاح حساب و درخواست تسهیلات ، ایجاد شعب مجازی در تمامی استان ها ، خرید اوراق دولتی از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی و ورود بانک های قرض الحسنه به بازار بین بانکی است.

وی تصریح کرد: از دیگر اهداف بانک ، حذف کارمزد از وام های اعطایی و حرکت به سمت مزد خدمت است.

سرپرست مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر خوزستان تصریح کرد: موضوع مسئولیت های اجتماعی همواره در اولویت برنامه های بانک قرار داشته به نحوی که تاکنون از محل وجه التزام وام های پرداختی توانستیم اقدامات خوبی را انجام دهیم و ۵۰۰ هزار منزل روستائی را تحت پوشش بیمه حوادث قرار دهیم.

سخنور گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت زلزله اندیکا اعتبار تخصیص داد و ۴۰ واحد مسکونی آسیب دیده در سیل ۹۸ خوزستان را با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخت.

وی یادآور شد: از شروع پاندمی کرونا، بانک قرض الحسنه مهر ایران در کنار کارکنان بهداشت و درمان در قالب طرح شهید سلیمانی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی لازم برای پیشگیری از این بیماری را تخصیص داده است. سهم خوزستان ۱۳ میلیارد ریال بوده که این تجهیزات در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی شهرستان ها قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال (تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین) از دو طرح حمایت از کالای ایرانی و کالا کارت یاد کرد و گفت با توجه به کاهش استطاعت مالی مردم بانک با ارائه این طرح ها نسبت به انعقاد قرارداد پذیرندگی با تولید کنندگان و فروشندگان کالا و خدمات اقدام می کند.

سخنور گفت: هموطنان می توانند از طریق سایت بانک و بررسی فهرست پذیرندگان کالا کارت به شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور مراجعه کنند و بدون یک ریال آورده تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از وام قرض الحسنه برای خرید کالای خانگی، خدمات پزشکی و در اقصی نقاط کشور بهره مند شوند.
خبرنگار: مهدی ربیع

https://tavanakhabar.ir/662کپی شد!