مشاور اقتصاد توضیح داد که

روزانه معادل ۷۱۵ کامیون آرد دولتی ناپدید می ‌شود!

در صورتی طرح هوشمندسازی یارانه ها و گرانی نان های صنعتی، روغن و ... در راستای پیشگیری از قاچاق انجام شد؛ حال مشاور وزیر اقتصاد پرده از ناپدید شدن روزانه ۵۰۰۰ تن آرد دولتی برداشته است!

در حالی که اعلام شده بود اجرای طرح هوشمندسازی یارانه‌ها و گران شدن نان های صنعتی و روغن و … در راستای پیشگیری از قاچاق آرد و نان و توزیع عادلانه سوبسید به مردم است؛ نانوایی‌های سراسر کشور به دستگاه کارتخوان مجهز شدند تا چرخه مدیریت آرد و پیشگیری از تخلف، آزاد فروشی و قاچاق کامل شود.

اما اکنون محمد جلال، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی، در گفتگو با صداوسیما خبر داده است که رصد داده‌های کارت‌خوان‌های هوشمند در نانوایی‌ها نشان می‌دهد روزانه ۵۰۰۰ تن آرد، یعنی حدود ۵۰ میلیون قرص نان لواش( به اندازه تقریبی ۷۱۵ کامیون بنز خاور ۶۰۸) در نانوایی‌ها گم می‌شود!

نکته قابل‌توجه این است که وزارت اقتصاد خود متولی طرح نصب دستگاه‌های کارت‌خوان در نانوایی‌ها بود، اما با این حال، مشاور وزیر امور اقتصاد و دارایی در این باره عنوان کرد که این مقدار نان صرف خوراک دام و طیور، مصرف واحد‌های صنفی و صنعتی در حوزه گندم و بخشی هم قاچاق می‌شود.

در حالی روزانه بیش از ۵۰ میلیون نان ناپدید می‌شود که این روز‌ها صف نانوایی‌ها در برخی استانهای کشور شلوغ شده و بسیاری از مردم ساعت‌ها در این صف در انتظار خرید نان هستند.

به ادعای پایگاه خبری آفتاب؛ این وضعیت در استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان سخت تر است؛ طوری که خرید نان در این استان سهمیه‌بندی شده و به گفته مردم محلی هر نفر تنها امکان خرید پنج عدد نان را دارد.

چندی پیش تجارت نیوز گزارشی مبنی بر اینکه «چرا صف نان در نانوایی‌های استان سیستان و بلوچستان شلوغ شد؟» منتشر کرد؛ که در این گزارش به صحبت‌های اسماعیل حسین‌زهی، نماینده مردم خاش در مجلس، استناد شد که در تذکری به سران سه قوه پرسید که آیا می‌دانید در سیستان و بلوچستان چه می‌گذرد؟ او عنوان کرد که مردم این استان در صف نانوایی‌ها حدود سه ساعت می‌ایستند تا شاید به آن‌ها نان برسد.

https://tavanakhabar.ir/599کپی شد!