دستگاه آلتراسونیک آفلاین وارد مدار تولید شد

مدیر تعمیرات و نگهداری گفت: دستگاه آلتراسونيك تمام اتوماتیک آفلاينِ کارخانه‌ی اسپیرال که از زمان نصب در مدار تولید قرار نگرفته بود توسط نیروهای داخلی بصورت آزمایشی وارد مدار تولید شد.

عادل مرادی، مدیر تعمیرات و نگهداری در این باره توضیح داد: پیرو درخواست راه اندازی دستگاه آلتراسونیک آفلاین کارخانه اسپیرال ساخت شرکت Sofratest که از مدتها قبل در اختیار کارخانه اسپیرال قرار گرفته بود ولی تاکنون در مدار قرار نگرفته با تلاش فراوان و تغییرات سخت افزاری (تعویض کارت) و تنظیمات نرم افزاری موفق شدیم آن را راه اندازی و به کارخانه اسپیرال تحویل دهیم.

مرادی یاداور شد: این کار با کمک و همفکری کارشناسان اتوماسیون در کارخانه‌ی ۴ و اسپیرال انجام پذیرفت که قبلا بطور مجزا روی این سیستم کار شده بود اما موفق به رفع مشکل نشده بودیم.

مدیر تعمیرات و نگهداری با اشاره به محاسن انجام این کار افزود: آموزش در حین کار و تسلط بر برنامه و دانش افزایی، شناسایی سخت افزار دستگاه و سفارش قطعات یدکی مورد نیاز، تهیه BackUp از نرم افزار موجود، حل مشکل به کمک کار گروهی (از محاسن ایجاد مدیریت نگهداری و تعمیرات)، جلوگیری از هزینه برای اعزام کارشناس خارجی و بالا رفتن جسارت کار تعمیراتی در تجهیزات خاص از پیامدهای این فعالیت است.

گفتنی است، دستگاه آلتراسونیک (تست غیر مخرب) که از ملزومات اجرای پروژه‌های خط لوله با استاندارد آب (AWAC200) و گاز (IGS) است وظیفه‌ی عیب یابی مسیرِ خط جوش  را بر عهده دارد.

https://tavanakhabar.ir/7378کپی شد!