بررسی فرصتها و چالشهای بازار PVC ایران و جهان توسط مدیرعامل پتروشیمی اروند
به گزارش تواناخبر به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند، دکتر کریمی در سخنرانی خود در پنجمین همایش اقتصاد صنایع پلاستیک، در جمع تولیدکنندگان و مصرفکنندگان پلی وینیل کلراید (PVC) به بررسی فرصتها و چالشهای پیش روی بازار این ماده در سطح داخلی و بینالمللی پرداخت.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند در آغاز سخنرانی خود با اشاره به ظرفیت محدود تولید PVC در خاورمیانه تأکید کرد: در حال حاضر تقاضای این ماده در گریدهای مختلف، بهویژه در بخشهای صنعتی و ساختمانی و مصارف پزشکی در حال افزایش است.
وی بر نقش کلیدی پتروشیمی اروند در تأمین نیازهای داخلی و صادرات به بازارهای بینالمللی تأکید کرد و این شرکت را به عنوان بزرگترین تولیدکننده PVC در ایران و غرب آسیا معرفی و تصریح کرد: «پتروشیمی اروند با ظرفیت تولید ۳۴۰ هزار تن محصولات PVC، در جایگاه ۳۰ آسیا و رتبه ۵۰ جهان قرار دارد.
طرح توسعه و افزایش ظرفیت تولید
در ادامه، مدیرعامل پتروشیمی اروند به طرح توسعه کارخانه PVC 2 این شرکت اشاره کرد و یادآور شد: با اجرای طرح، ظرفیت تولید این محصول استراتژیک به میزان قابلتوجهی افزایش خواهد یافت و این طرح به منظور پاسخگویی به *گنیازهای رو به رشد داخلی و افزایش صادرات به بازارهای جهانی طراحی شده است.
دکتر کریمی خاطرنشان کرد: این طرح یکی از کلیدیترین راهبردهای شرکت در جهت ارتقای توان تولید و حضور رقابتی در بازارهای بینالمللی است.
توسعه صنایع پایین دستی
دکتر کریمی همچنین به مصرف داخلی PVC پرداخت و اظهار داشت که برای جلوگیری از خامفروشی، ضروری است که صنایع پاییندستی توسعه یابند و تمرکز بر توسعه زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار در این رود.
به گفته وی، با توجه به ظرفیتهای داخلی، افزایش تولید و افزایش ارزش افزوده از طریق صنایع تکمیلی، میتواند به رشد اقتصادی کشور کمک شایانی کند.