نخستین سفر حمید بورد به پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با کارکنان سکوی فاز یک دیدار کرد

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در نخستین سفر خود به پارس جنوبی با کارکنان سکوی گازی فاز یک در مرز مشترک ایران و قطر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرصنعتی به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، حمید بورد معاون وزیر نفت و مدیرعامل به همراه موسی احمدی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از اعضای هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران در نخستین سفر خود به پارس جنوبی به منظور ارزیابی وضعیت طرح‌های این شرکت، امروز(چهارشنبه، ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۳) عازم نقطه مرزی مشترک ایران و قطر شد و با کارکنان سکوی گازی فاز یک پارس جنوبی دیدار و گفتگو کرد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در جریان انجام تعمیرات اساسی سالانه سکوهای پارس جنوبی، از تاسیسات و سازه‌های سرچاهی، فراورشی و اقامتی سکوی فاز یک پارس جنوبی دیدن کرد و در دیداری صمیمانه با کارکنان سکوی SPQ1 به گفتگو پرداخت‌‌.

این بازدید که با هدف ارزیابی روند پیشرفت پروژه‌ها و بررسی چالش‌های پیش رو انجام شد، تأکیدی بر اهمیت راهبردی این منطقه در تأمین گاز کشور دارد.

وی در این دیدار از تلاش‌‌های کارکنان سکوهای پارس جنوبی در انجام تعمیرات مهم سالانه به منظور آمادگی تولید حداکثری گاز قدردانی و بر ضرورت توجه ویژه‌ به دغدغه‌ها و مسائل نیروی انسانی متخصص شرکت ملی نفت ایران و تسریع در بهره‌برداری و پیشبرد طرح‌های درحال اجرا تاکید کرد.

همچنین در جریان بازدید از دکل حفاری شرکت پتروپارس، آخرین وضعیت عملیات حفاری چاه‌های درون میدانی پروژه Infill و فعالیت‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت نفت و گاز پارس، متولی ۴۰ سکوی عملیاتی پارس جنوبی است و با برنامه‌ریزی و اجرای تعمیرات اساسی ۳۷ سکوی دریایی در سال ۱۴۰۳ و انجام دستورکارهای سنگین تعمیراتی، آماده تولید حداکثری گاز در فصل زمستان می‌شود‌.

سکوی گازی فاز یک پارس جنوبی، بزرگ‌ترین سکوی عملیاتی این میدان شامل سازه‌های سرچاهی، فراورشی و اقامتی با ظرفیت تولید هزار میلیون فوت مکعب معادل ۲۸ میلیون متر مکعب گاز خام در فاصله ۱۰۵ کیلومتری ساحل شهرستان عسلویه قرار گرفته و از سال ۱۳۸۲ در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در ادامه این سفر به منظور تجدید میثاق با آرمان شهیدان وارد مقبره شهدای گمنام منطقه ویژه پارس شد و قرار است تا پایان روز جاری، در نشست‌های فنی و تخصصی جداگانه با مدیران عامل و کارکنان شرکت نفت و گاز پارس و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس شرکت کند​.

سفر معاون‌وزیر نفت و‌ مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به پارس جنوبی، به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات مدیریتی در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای صنعت نفت و گاز کشور، زمینه‌ساز تحولات مثبت در روند اجرایی پروژه‌های پارس جنوبی خواهد بود.

https://tavanakhabar.ir/11810کپی شد!