به میزبانی پالایشگاه آبادان، نخستین نشست هم اندیشی و گفتمان سازی توسعه و پیشرفت آبادان برگزار شد

نخستین نشست هم اندیشی و گفتمان سازی توسعه و پیشرفت شهرستان آبادان به میزبانی شرکت پالایش نفت آبادان و باهدف معرفی فرصت ها های پیشرفت و توسعه منطقه با محوریت برنامه هفتم برگزار شد.

به گزارش خبرصنعتی به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان، مدیر عامل این شرکت گفت: نشست هم اندیشی و گفتمان سازی حرکتی ابداعی است که برای اولین بار در سطح استان خوزستان و شهرستان انجام شده و از موارد مهم برای مطرح شدن در جلسات اینچنینی تصمیم گیری درباره نحوه مشارکت مردم در توسعه کشور و منطقه می باشد.

حکیم قیم افزود: هدف از برگزاری این نشست معرفی ظرفیت های نهفته منطقه در برنامه هفتم توسعه بود و تا با معرفی این ظرفیت ها از همکاری مردم و مسئولان برای استفاده از این ظرفیت ها استفاده شود.

وی با یادآور شدن اینکه برگزاری نشست های هم اندیشی توسعه محور در پالایشگاه آبادان از پنج سال گذشته آغاز شده است، رقم خوردن نتایجی چشم گیر در سال های اخیر را پیامد این نشست ها دانست و بر اهمیت سوق دادن این جلسات به اندیشه ورز شدن تاکید کرد.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان در ادامه به موضوع برنامه هفتم توسعه اشاره و بیان کرد: برنامه هفتم توسعه برنامه ای است که توسط رهبری و رئیس جمهور شهید تایید و مورد تاکید بوده است و در واقع محوری مشترک میان نظام، دولت و مجلس است و باید پیگیر اجرایی شدن آن بود.

قیم با بیان اینکه براساس برنامه هفتم توسعه میزان رشد اقتصادی، هشت درصد تعیین شده که سهم نفت در تحقق این هدف حدود ۳۵درصد بوده است وی افزود: ۷۰ درصد فعالیت های پالایشگاه آبادان منطبق بر برنامه هفتم بوده است که از جمله این موارد می توان به افزایش ۱۳۰ هزار بشکه ای به ظرفیت پالایشگاه آبادان نسبت به سال گذشته و در مجموع رسیدن ظرفیت این پالایشگاه از۳۷۰ هزار بشکه مصوب به ۵۰۰ هزار بشکه در روز در حال حاضر و همچنین تولید مازاد بر ظرفیت سال گذشته ۲.۵ میلیارد لیتر بنزین و ۲ میلیارد لیتر گازوئیل در پالایشگاه آبادان که معادل بیش از ۶۵ درصد مشارکت در رفع ناترازی های کشور در این نوع فرآورده های نفتی است اشاره کرد.

وی همچنین از مشارکت شرکت پالایش نفت آبادان در ارائه خدمات فنی برون مرزی به عنوان دیگر اقدام انجام شده در راستای تحقق برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و از طی شدن ۶۰ درصد مسیر تبدیل شدن این پالایشگاه به هاب صنایع پالایشی خبر داد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان از افزایش ظرفیت تولیدی پالایشگاه آبادان برای اجرای طرح های توسعه ای، همچون بخش دوم فاز ۲ و فاز ۴ این پالایشگاه و تعریف و اجرای پروژه هایی در قالب مسئولیت های اجتماعی به عنوان دیگر اقدام انجام شده در این راستا یاد کرد.

علی حنضل عیدانی معاون برنامه و توسعه فرمانداری و عضو هیئت اندیشه ورز بسیج شهرستان آبادان نیز در این جلسه با یادآور شدن اینکه بودجه سالیانه بر اساس برنامه توسعه تعیین می شود و اجرای آن برای دولت ها الزام است، افزود: برنامه هفتم توسعه برای جامعه باید تعیین کننده سطح انتظارات در سطوح ملی، استانی و شهرستانی باشد وارگان های دولتی در هر سطح باید خود را ملزم به اجرای آن دانسته و برای تحقق این برنامه تلاش کنند.

وی بر مشارکت همه اقشار به ویژه ظرفیت نخبگان اجتماعی تاکید کرد.

این همایش برای نمایش فرصت های پیشرفت و توسعه منطقه در پی تصویب برنامه هفتم توسط پالایشگاه آبادان در باشگاه گلستان این شهرستان برگزار شد

https://tavanakhabar.ir/11596کپی شد!