افزایش ۴۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای معدنی و شیمیایی در بندر امام خمینی(ره)

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به تخلیه و بارگیری نزدیک به یک میلیون و ۴۷۳ هزار تن انواع کالای معدنی و شیمیایی از ابتدای سال تا نیمه خرداد ماه سال جاری از افزایش ۴۰ درصدی تخلیه و بارگیری این گروه کالایی خبر داد.

به گزارش تواناخبر، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، داود چگنی معاون امور بندری و اقتصادی این اداره کل با اعلام این خبر بیان داشت: ارائه تسهیلات ویژه به صاحبان کالا و بازرگانان، بهبود کیفیت ارائه خدمات بندری و فراهم ساختن زمینه مساعد برای تخلیه و بارگیری انواع محمولات مواد معدنی و شیمیایی با هدف تنوع‌بخشی در کالاها و جذب بازارهای جدید کالا، باعث استقبال و فعالیت بیشتر صاحبان کالا در این مجتمع بزرگ بندری شده است.

وی، کود اوره، خاک کلینکر و کنسانتره آهن را از عمده‌ترین کالاهایی برشمرد که طی این مدت با بهره‌گیری از تجهیزات مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه و به مقصد بازارهای هدف بارگیری شد.

یادآور می شود برخورداری از تجهیزات پیشرفته و  پایانه‌های اختصاصی کالا،  اتصال به شبکه‌های ریلی و جاده‌ای و کوتاهی مسافت با مراکز جمعیتی و صنعتی کشور از جمله مزایای این مجتمع بزرگ بندری است که تأثیر به سزایی در جذب بازرگانان و صاحبان کالا داشته است.

https://tavanakhabar.ir/7689کپی شد!