نشست خبری شهردار واعضای شورای اسلامی شهر بندرماهشهر با اصحاب رسانه وخبر به مناسبت هفته دولت

به گزارش تواناخبر، به نقل از روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر ، نشست خبری شهردار ، رئیس واعضای شورای اسلامی شهر بندرماهشهر به مناسبت هفته دولت ،ظهر امروز با حضور خبرنگاران و اصحاب فرهیخته رسانه در سالن جلسات شهرداری برگزار شد .
مهندس صفری شهرداربندرماهشهر در ابتدای این نشست با گرامی داشت هفته دولت ونکوهداشت یاد وخاطره شهیدان والامقام رجایی وباهنر ، وهمچنین تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد، به لطف خداوند منان و حمایت اعضای محترم شورا امسال خدمات خوبی توسط شهرداری بندرماهشهر در موقعیت قمربنی هاشم (ع) برای رفاه وآسایش زائرین اباعبدالله الحسین (ع) فراهم گردیده است .

وی سپس به تشریح فعالیتهای شهرداری از سال گذشته تاکنون پرداخت وخاطرنشان کرد: علیرغم مشکلات و فرازونشیب های فراوان ،پروژه های خوبی آغازشد که بعضا به بهره برداری رسید و بقیه نیز ناتمام مانده که امیدواریم تاپایان سال بتوانیم نسبت به اتمام پروژه ها اقدام نمائیم.

صفری بابیان اینکه ما بودجه شهرداری ، برای سال ۱۴۰۲، را به امید پرداخت حق آلایندگی ، ۱۲۰۰میلیارد تومان بستیم ولی به دلیل عدم پرداخت عوارض حق آلایندگی در ۵ ماهه نخست سال فقط ۳۰درصد از این بودجه تحقق یافته است.

شهرداربندرماهشهر با عنوان اینکه حق آلایندگی حق مسلم مردم این شهر است و صنایع آلوده کننده باید به مسئولیت های اجتماعی خود عمل نمایند افزود، متاسفانه به دلیل عدم پرداخت حق آلایندگی ، شهرداری های بندرماهشهر ، بندرامام وشهرچمران شرایط سختی را درپیش دارند .

ایشان خاطرنشان کرد، علیرغم این نامهربانی ها ، ومشکلات مجموعه شهرداری وشورا باتمام وجود درتلاش هستند تا از بروز وقفه درامور شهری جلوگیری و با ارائه خدمات مناسب رضایت نسبی شهروندان عزیز را جلب نماید.

صفری درادامه به موضوع هوشمند سازی شهرداری اشاره کرد و گفت :
راه اندازی سامانه جامع شهرسازی ، نوسازی ،درآمد و املاک باعث حذف مراجعات حضوری ، شفاف سازی اقدامات و طرحها ، ارتباط برخط نظام مهندسی وسایر ادارات خدماتی وحذف گزارشات ومکاتبات کاغذی می شود. پایش تصویری بانصب ۲۷ دوربین و کنترل سرعت با ۱۶ دوربین را از اقدامات دیگر شهرداری در هوشمندسازی شهر و شهرداری است.

شهردار بندرماهشهر همچنین به بهره برداری از ۱۹ پروژه در هفته های امید ، تبدیل وضعیت ۲۱۹ نفر از کارکنان واجد الشرایط طرح ایثارگران ، ساماندهی ورودی های شهر ، خرید دستگاه بک فیلتر جهت نصب درکارخانه آسفالت به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، کاشت درختان نخل مثمر ، راه اندازی پارک شهربازی خورسیف در آینده ، تکمیل پروژه ساخت بندرتجاری ، ایجاد بازارچه در نقاطی از سطح شهر ، خرید دستگاه تاکسی ون در آینده نزدیک وانجام کارهای فرهنگی درسطح شهروشهرکها اشاره کرد.

مهندس امین بهبهانی اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر نیز با تبریک هفته دولت وتسلیت اربعین حسینی به نکات مهمی اشاره کرد وافزود ، علیرغم مشکلات و کاستی ها ، تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا از وقفه در اجرای پروژه های عمرانی و ارائه خدمات به شهروندان گرامی جلوگیری شود.

وی بابیان اینکه رویکرد جدید شورای اسلامی شهر ، ارتباط تنگاتنگ وچهره به چهره با مردم است تصریح کرد ؛ روزهای سه شنبه هر هفته را به ملاقات با مردم اختصاص داده ایم و باافتخار میزبان مراجعین محترم هستیم.
بهبهانی اسلامی به اهمیت کار اصحاب رسانه اشاره کرد وافزود ،
اصحاب رسانه تأثیر به سزایی بر افکار عمومی ، پرورش شهروندانی نقاد و مطالبه‌گر و جلب مشارکت آنها در فعالیت‌های مدیریت شهری دارند و انتظار ما این است که در آینده این ارتباطات با مدیریت شهری بیشتر شود.
رئیس شورای اسلامی شهر افزود: به عنوان نمایندگان مردم شریف بندرماهشهر از ریاست محترم جمهور و استاندار محترم خوزستان انتظار داریم به خواسته مردم بندرماهشهر توجه کنند چرا شهری که تمام شرایط فرمانداری ویژه را دارد نباید به شهرستان ویژه ارتقاء یابد .
وی با اشاره به اینکه تقسیم بندرماهشهر که تمام شرایط فرمانداری ویژه شدن را دارد عادلانه نیست خاطرنشان کرد ، به طور جد به دنبال تحقق خواسته مردم هستیم و از هیچ کوششی در این رابطه دریغ نخواهیم کرد.
در ادامه جلسه هر کدام از خبرنگاران و اصحاب رسانه سوالاتی را مطرح و مهندس صفری به آنها پاسخ دادند.

https://tavanakhabar.ir/7492کپی شد!