معاون مدير توليد در " خدمات مهندسي تعميرات" مطرح کرد

اقدام ارزنده شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در جهت کاهش گازسوزی

اقدامي ارزنده در جهت کاهش گازسوزي تعداد 8 دستگاه جت رولزرويس و توربین راستون TB-4000 به تأسيسات مناطق نفتخيز جنوب افزوده مي‌شوند.

به گزارش خبرصنعتی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، وحید زارع، معاون مدیر تولید در ” خدمات مهندسی تعمیرات” شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با حضور در جمع خبرنگاران از تصویب پروژه ۰۳۴۰۵ تحت عنوان خرید، نصب، تطبیق با تاسیسات موجود و راه‌اندازی ۸ دستگاه توربین گازی (۴ دستگاه جت رولزرویس و ۴ دستگاه توربین راستون TB-4000) خبرداد و اظهار کرد:

این ماشین‌آلات دوار استراتژیک، به طور خاص در ایستگاه‌های گازی مناطق نفتخیز جنوب به ویژه شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و کارون مورد استفاده بوده و اهمیت فراوانی در افزایش راندمان عملیات، مساعدت در افزایش تولید و پیشگیری از پدیده گازسوزی دارند.
معاون مدیر تولید ” خدمات مهندسی تعمیرات” شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به کارکردهای این دو نوع ماشین دوار بیان کرد:
عملکرد جت‌های رولزرویس و توربین‌های راستون TB-4000 در فرآیندهای تقویت فشار گاز و تولید گازمایع (N.G.L) و پیشگیری از گازسوزی خلاصه می‌شود.
زارع افزود: پیگیری‌ اکید خرید این ماشین‌آلات دوار به طور خاص از بررسی‌های کارشناسی تا طرح اولیه، تهیه شرح نیاز و گزارشات توجیه‌ای فنی و اقتصادی، مجاب نمودن کمیته‌های مختلف بررسی فنی در مناطق و شرکت ملی نفت ایران، همگی توسط مهندسی تعمیرات مناطق نفتخیز جنوب انجام شد‌ تا در نهایت در قالب پروژه ۰۳۴۰۵ در هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران به تصویب رسید و بودجه لازم برای اجرا آن مصوب گردید.
وی ادامه داد: فرایند تصویب‌خواهی که بخش اصلی کار بوده که تا این لحظه به طور کامل انجام شده و توجیهات لازم به منظور توجه به اهمیت این تجهیزات صورت گرفت. این پروژه به ارزش ۱۹۰۳ میلیارد تومان در دو بخش ریالی و ارزی (۲۰۹ میلیارد تومان اعتبار ریالی و ۴۴ میلیون دلار اعتبار ارزی)، تصویب و در تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۳ جهت اجرا طی ۶ ماه به مدیریت تولید، معاونت خدمات مهندسی تعمیرات ابلاغ شده است.
معاون مدیر تولید ” خدمات مهندسی تعمیرات” شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پایان به کاهش قابل توجه آلاینده‌هایی که پس از نصب این ماشین‌آلات دوار وارد محیط زیست می‌شوند، اشاره داشت و خاطرنشان کرد: فرآیند نصب این توربین‌ها در مدت زمان متناسب، انجام خواهد شد و با اجرای این فرآیند در ایستگاه‌های گازی مورد نظر، قابلیت اطمینان توربوکمپرسورها افزایش خواهد یافت و می‌توان ضمن افزایش راندمان عملیات و پایداری فرآیند تولید، از پدیده گازسوزی نیز که در نتیجه فرسودگی ماشین‌آلات موجود، بروز آن اجتناب‌ناپذیر بوده، تا حد زیادی کاسته خواهد شد.

https://tavanakhabar.ir/11498کپی شد!