امیر حیات مقدم نماینده مجلس:

به اندازه همین چند نفر اعضا کلیدی دفاتر هم حاضر نیستم باری روی دوش مردم بگذارم و وامدار این و آن بشوم

امیر حیات مقدم در رابطه با چگونگی انتخاب مسولین دفاتر، مشاور و دستیار خود توضیحاتی ارائه کرد و گفت: به اندازه همین چند نفر اعضا کلیدی دفاتر هم حاضر نیستم باری روی دوش مردم بگذارم؛ و یا به خاطر دفترم وامدار برخی مدیران بشوم که خدای نکرده فرداها نتوانم حق مردم را از آنها مطالبه کنم.

امیر حیات مقدم نماینده حوزه انتخابیه بندرماهشهر، بندرامام‌خمینی، هندیجان، امیدیه و جولکی در گفت و گو با تواناخبر در رابطه با صدور احکام مشاورین و مسئولین دفاتر خود توضیحاتی ارائه نمود.

به گزارش تواناخبر، در پی اعلام رسمی اسامی چند تن از مسولین دفاتر، مشاورین و دستیار نماینده حوزه انتخابیه بندرماهشهر، هندیجان، بندرامام‌خمینی، امیدیه و جولکی؛ انتقاداتی از طرف اندک افرادی مطرح گردید که به نظر نمی رسد بصورت مشفقانه ارائه شده باشد؛ اما این رسانه بر مبنای رسالت خود به بررسی بیشتر موضوع اقدام نموده و به گفت و گو با این نماینده مجلس پرداخته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پرسش به چگونگی روند انتخاب و چراییِ به کار گیری برخی نزدیکان در دفاتر خود گفت: در ابتدا عرض کنم که در این مرحله به کار گیری این اشخاص نافی وجود سایر متخصصین و معتمدینی که می توانند به بنده در این جایگاه ها کمک کنند، نیست. بلکه با در نظر گرفتن چندین مؤلفه و با مشورت های بسیار و لحاظ جمیع جهات، تشخیص داده شد که این افراد در این مرحله و این برهه زمانی، بهتر می توانند در به حرکت درآمدن چرخ خدمت‌رسانیِ دفاتر نماینده مجلس کمک کنند.

سردار حیات مقدم ادامه داد: لازم به ذکر است که پیش از صدور احکام هم اکثر این عزیزان در حال انجام امور و خدمت‌رسانی به مردم بوده اند؛ و این احکام بیشتر برای تقسیم کار و نیز راهنمایی مردم جهت رجوع به این افراد بر حسب موضوع مورد نظرشان بوده است.

وی گفت: ضمنا باید واقعیت را بپذیریم که سه نفر از این افراد که از نزدیکانم محسوب می شوند؛ از کسانی هستند که بنده بیشترین شناخت را نسبت به آنها داشته و به طبع در مقایسه با بسیاری اشخاص دیگر، این افراد در کنار سایر عزیزان بیشترین تبعیت از سیاست گذاری های نماینده مجلس و حداکثر هماهنگی را با بنده خواهند داشت؛ و به این صورت بهره‌وری بیشتری اتفاق خواهد افتاد؛ ابهامات را کم خواهد کرد و راندمان کار را بالا خواهد برد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه احکام صادره برای این افراد هیچگونه امتیاز و انتفاعی نخواهد داشت، ادامه داد: این احکام نه تنها انتفاعی برای این افراد ندارد؛ حتی ممکن است منافع فردی برخی را هم تحت شعاع منفی قرار دهد. به عنوان نمونه بگویم با اینکه تصدی دفتر نماینده در شهرستان امیدیه به دکتر بهمن لکی واگذار شده است؛ اما به دلیل اینکه صدور حکم ممکن است برای ایشان ضرر مالی ایجاد کند و اخلالی در منبع درآمدی اش بوجود بیاورد؛ پس به درخواست خودش از صدور حکم رسمی در این زمینه خودداری نمودیم.

استاندار اسبق استان خوزستان با تاکید بر اینکه پیگیری کارهای مردم حوزه انتخابی توسط این اشخاص، یک کار تقریبا شبانه روزی است، ابراز داشت: مهمترین موردی که موجب شد در این مرحله به انتخاب این اشخاص برسم، این بود که با توجه به بزرگی حوزه انتخابیه و وجود حداقل ۵ دفتر(بندرماهشهر، بندرامام‌خمینی، هندیجان، امیدیه و تهران) مستلزم به کارگیری تعداد قابل توجهی در دفاتر است که اگر بخواستم از اشخاصی به غیر این عزیزان استفاده کنم، یا باید برای پرداخت حقوق و اشتغال آنها(در حقیقت برای دفاتر خودم) اصطلاحا به صنایع رو می زدم و یا برای آزادسازی برخی نیروها وامدار برخی مدیران کل می شدم؛ و ترجیح دادم این افراد کلیدی را مدیون مسئولین و مدیران نکنم که در آینده بهتر بتوانیم از حق مردم حوزه انتخابی دفاع کنیم؛ و حداقل به اندازه همین چند نفر، باری روی دوش مردم نگذارم و به جای رو زدن برای اشتغال این چند نفر، رویم را برای اشتغال چند جوان دیگر که ضرورت بیشتر دارند، خرج کنم.

امیر حیات مقدم در پایان گفت: مطمئنا تخریب ها و بهانه جویی ها موجب نخواهد شد که اراده این خادم مردم و مجموعه نماینده مجلس برای خدمت رسانی، پیگیری مشکلات، رفع این همه عقب افتادگی و عذاب مردم حوزه انتخابی کم شود؛ اما به عنوان یک برادر، خودم و همه دوستان، منتقدین و حتی مخالفین را به رعایت تقوای الهی دعوت می کنم.

https://tavanakhabar.ir/9250کپی شد!