ایجاد پایانه‌های تخصصی تخلیه و بارگیری انواع کالا با مشارکت بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)

با هدف ایجاد پایانه‌های تخصصی تخلیه و بارگیری انواع کالاها و تکمیل پایانه‌های مکانیزه غلات، پایانه کانتینری و مواد معدنی سه فقره قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی جمعا به ارزش ۶۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) منعقد شد.
به گزارش تواناخبر، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به ضرورت توسعه روساخت های بندری به منظور ارتقاء خدمات رسانی به مشتریان و بهره گیری از مزیت های اقتصاد دریامحور گفت: با انعقاد این سه فقره قرارداد سرمایه گذاری و احداث و تکمیل پایانه های تخصصی تخلیه و بارگیری کالا شاهد افزایش کمی و کیفی خدمات رسانی به صاحبان کالا و مشتریان خواهیم بود.
انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری در پایانه مکانیزه غلات شماره ۱
گرایلو با اشاره به نقش مهم این بندر بزرگ تجاری در تأمین کالاهای اساسی کشور و تخلیه و بارگیری بیش از ۷۰ درصد از غلات در آن، از انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری پایانه مکانیزه غلات شماره یک به ارزش ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال در مساحتی معادل ۱۰ هکتار به منظور ایجاد سیستم تمام مکانیزه تخلیه و بارگیری  غلات خبرداد که با تقویت اسکله و افزایش ظرفیت آن تا ۷۰ هزار تن، تعمیرات اساسی گالری انتقال غلات و سیلوی  ۷۰ هزار تنی محقق خواهد شد و ۱۵۰ نفر فرصت اشتغال در پی خواهد داشت.
وی همچنین افزایش توان این مجتمع بندری در تخلیه و بارگیری غلات، استفاده از ظرفیت های موجود با احیای پروژه سیلوی ۷۰ هزار تنی و توسعه آن به پایانه مکانیزه و ایجاد فرصت‌های اشتغالزایی پایدار را از اهم اهداف این پروژه سرمایه‌گذاری عنوان کرد.
انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری در پایانه مواد معدنی
 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از احداث محوطه و باراندازهای استاندارد نگهداری کالاهای معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی در قالب قراردادی به ارزش ۲۳ هزار و ۴۶۰میلیارد ریال  در مساحتی به ارزش ۴۰ هکتار خبر داد که ۲۰۰ نفر فرصت اشتغال در پی خواهد داشت.
گرایلو احداث محوطه و باراندازهای استاندارد نگهداری کالاهای معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی، تأمین تجهیزات تخلیه و بارگیری پیشرفته انواع مواد معدنی و بهسازی معابر و راه‌های دسترسی پایانه را از اهم مشخصات این پروژه سرمایه گذاری برشمرد و تصریح کرد: در پی تکمیل و بهره برداری از این پروژه، شاهد افزایش صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی، افزایش سهم استان خوزستان در صادرات غیرنفتی کشور و ایجاد فرآیندهای استاندارد عملیات تخلیه و بارگیری در کنار ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.
انعقاد قرارداد بهره‌برداری و توسعه سرمایه‌گذاری پایانه کانتینری
 گرایلو با اشاره به ضرورت توسعه فیزیکی پایانه‌ کانتینری، تأمین تجهیزات استراتژیک و توسعه پایانه کالاهای خطرناک از انعقاد قرارداد بهره‌برداری و توسعه سرمایه‌گذاری پایانه کانتینری با شرکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی به ارزش ۲۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
گرایلو، افزایش ترافیک کالاهای کانتینری، افزایش ضریب دسترسی دریایی به بنادر منطقه، افزایش امکان خدمات دهی به صنایع همجوار و پسکرانه بندر، جذب خطوط کشتیرانی مستقیم و برقراری سطرهای منظم و برنامه‌ای را از اهداف این پروژه بزرگ سرمایه گذاری عنوان کرد.
یادآور می‌شود انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری مذکور در آیینی همزمان با روز صنعت حمل و نقل با حضور مهردادبذرپاش وزیر راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان و بنادر و دریانوردی، استانداران استان های ساحلی کشور و جمعی از مدیران شرکت های بخش خصوصی انجام شد.
https://tavanakhabar.ir/7745کپی شد!