پروژه جمع‌آوری مواد زائد و نفتی در بندر امام خمینی(ره) آماده بهره‌برداری است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از تکمیل پروژه جمع‌آوری مواد زائد نفتی ناشی از حمل و نقل دریایی بندر امام خمینی(ره) در راستای عمل به تعهدات جمهوری اسلامی نسبت به کنوانسیون بین المللی مارپل و حفاظت از محیط زیست دریایی خبر داد.

به گزارش تواناخبر، به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، بهروز آقائی در خصوص جزییات این پروژه اظهارداشت: پروژه تأسیسات مخازن نگهداری، دریافت و پردازش مواد زائد و نفتی حاصل از تردد کشتی‌ها با سرمایهگذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی تکمیل و آماده بهره برداری و امکان دریافت و فرآوری تمامی ضایعات نفتی بنادر کشور فراهم شده است.

وی با بیان اینکه مراحل تکمیل زیرساختها و اجرای پروژه در طول ۲ سال انجام شده است، افزود: این پروژه شامل مینی‌پالایشگاه، مخازن ٢٠٠ تنی ذخیره مواد زائد دریافتی از کشتی‌ها، واحدهای تصفیه مواد زائد نفتی دریافتی از کشتی‌ها، چهار مخزن ٣هزار و ٢٠٠ متر مکعبی ذخیره مازوت است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان یادآورشد: همچنین ۲ دستگاه پیرولیز با ظرفیت ٢٠ تن در روز، یک دستگاه زباله‌سوز، تفکیک زباله با ظرفیت ١۵ تن در روز، سیستم تصفیه فاضلاب با ظرفیت ١٠٠ تن در روز، محوطه خشک کردن مواد سنگین، مخازن لجن‌های نفتی و ساختمان‌‌های جانبی از دیگر بخش‌های این پروژه هستند.

آقائی با بیان اینکه این پروژه در راستای انجام تعهدات جمهوری اسلامی نسبت به الزامات کنوانسیون‌های بین المللی دریایی و حفاظت از محیط زیست دریایی احداث شده است، افزود: بررسی‌های صورت گرفته نشان میدهد که با بهره‌برداری از این تأسیسات در بندر امام خمینی(ره)، جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای حوزه خلیج فارس به عنوان کشور پیشتاز در اجرای کیفی کنوانسیون مارپُل محسوب می‌شود

https://tavanakhabar.ir/7687کپی شد!