آمادگی کمیته بحران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان برای مقابله با خطرات احتمالی ناشی از سامانه بارشی فراگیر

به دنبال صدور هشدار سطح نارنجی توسط اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص فعالیت یک سامانه بارشی فراگیر در استان خوزستان کمیته مدیریت بحران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به منظور ارتقاء آمادگی برای مقابله با بحران احتمالی تشکیل جلسه داد.

به گزارش تواناخبر، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، در جریان این نشست که با حضور معاونین این اداره کل و رؤسای ادارات عضو کمیته مدیریت بحران روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه برگزار شد، پس از ارائه گزارش در خصوص ورود  سامانه بارشی فراگیر از مرزهای غربی کشور، سرعت حرکت، احتمالات و خطرات ناشی از فعالیت آن بر اساس آخرین گزارش‌های سازمان هواشناسی و نقشه‌های پیش‌یابی ماهواره‌ای بررسی شد.

همچنین در این نشست با احصای احتمالات ناشی از بروز تندباد، تگرگ و آب‌گرفتگی معابر تمهیدات لازم برای مقابله با آن اندیشیده و وظایف و نقش هر یک از واحدها و ادارات به منظور  تداوم ایمن عملیات تخلیه و بارگیری کالا، جلوگیری از  بروز خسارات ، کاهش آسیب‌های احتمالی و امداد رسانی به نقاط بحرانی تعیین شد.

یادآور می‌شود در این هشدار آمده است که سامانه بارشی فعال و فراگیر از اوایل روز پنجشنبه هفته جاری تا اواخر وقت شنبه هفته آینده، در همه مناطق استان فعال خواهد شد.

https://tavanakhabar.ir/7645کپی شد!