حضور لوله سازی اهواز در چهاردهمین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان

شرکت لوله سازی اهواز با هدف معرفی ظرفیت‌های بلقوه و هموار سازیِ مسیرِ صادراتِ محصولاتش در چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان حاضر شد.

به گزارش تواناخبر، به نقل از روابط عمومیِ شرکت لوله سازی اهواز، ایران و ترکمنستان به عنوان کشورهای دوست و همسایه با تاریخ، فرهنگ و تمدن مشترک، قدیمی و کهن فرصت‌های بسیاری برای افزایش همکاری‌های مشترک در حوزه‌های اقتصادی داشته و به همین دلیل و بدنبال تاکیدات ریاست جمهوریِ کشورمان پس از سفر به ترکمنستان و همچنین درخواست مسئولان ترکمنستانی  چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان همزمان با هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادیِ دو کشور از ۲۶ تا ۲۸ بهمن در عشق‌آباد برگزارشد.

در این نمایشگاه ٩٨ شرکت دولتی و خصوصی در حوزه‌های مختلف تولیدی کشورمان در ۴۵۰۰ متر فضای نمایشگاهی با ۲۰۰۰ مترمربع فضای مفید محصولات خود را به نمایش گذاشته‌ که از مهمترین شرکت کنندگان می توان به حضور قدرتمند وزارت نفت و شرکت های تابعه در نمایشگاه اشاره کرد.

شرکت لوله سازی اهواز به عنوان یک شرکت مهم نفتی و بمنظور شناسایی بازارهای جدید و هدف‌گذاریِ صادراتِ لوله به یکی از بزرگترین صادر کنندگان گاز طبیعی جهان در نمایشگاهِ یاد شده حاضر شد.

اهدافِ شرکتِ لوله سازی اهواز از شرکت در این نمایشگاه مشتمل بر معرفی توانمندیهای تولیدی این شرکت به شرکتهای بازرگانی و نفتی کشور یاد شده، مذاکره با طرفهای ترکمنی  بالاخص نیازمندیهای آنها به لوله های نفت وگاز مورد بررسی وبحث قرار گرفت

در طول برگزاری نمایشگاه در طی بازدیدهای انجام شده از جمله بازدید باتیر آتدایف، معاون رئیس شورای وزیران ترکمنستان و اعضای کابینه و رییس مجلس و نمایندگان مجلس ملی ترکمنستان و همچنین تجار و شرکتهای اقتصادی کشور میزبان، علاوه بر معرفی توانمندی‌های شرکتِ لوله سازی اهواز در ساخت، پوشش و حملِ لوله‌های آب و گاز و نفت با تاکید بر تشکیل کنسرسیوم تامین لوله با فولاد اکسین خوزستان، جلسات متعددی با بازرگانان، مقامات دولتی و محلی کشور میزبان برگزار شد.

همچنین در جلسه مشترک مدیرعامل محترم شرکت با جناب آقای غلامعباس ارباب خالص، سفیر جمهموری اسلامی ایران درعشق آباد، راههای گسترش همکاری‌ها با کشور میزبان بررسی و دکتر خنیفر، مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز با برشمردن ظرفیت‌ها، مزایای نسبی و فرصت‌های موجود برای توسعه همکاری‌های صنعتی بر آمادگی شرکت لوله سازی اهواز برای تامین لوله پروژه‌های کشور میزبان تاکید کرد.

از دیگر نتایج این سفر می‌توان به معرفی شرکت و توانمندی‌های لوله سازی اهواز طی گزارشات رسانه‌های تصویری کشور میزبان از جمله مصاحبه مفصل مدیر بازرگانی و فروش شرکت در تلویزیون ملی ترکمنستان بود که طی دو روز متوالی از شبکه ملی ترکمنستان پخش شد، اشاره کرد.

علاوه بر فعالیت‌های بین المللی یاد شده، در حاشیه نمایشگاه دیدارهایی هم با مدیران داخلی نفتی، از جمله مدیر عامل مهندسی توسعه گاز، مدیرعامل مهندسی ساختمان نفت، مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت، مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره پتروشیمی مارون‌ پتروشیمی جم صورت پذیرفت که از مهمترین دستاوردهای آن می‌توان به توافق اولیه با پتروشیمی جم و مارون برای تکمیل زنجیره تامین پوشش پلی اتیلن کارخانه لوله سازی اهواز اشاره کرد که در صورت توافق نهایی به کاهش ۲۵ درصدی بهای تمام شده محصول یاد شده کمک خواهد کرد.

همچنین در طول نمایشگاه ودر بازدید وزیر محترم کارو امور اجتماعی جناب آقای دکتر مرتضوی و هیئت همراه، از غرفه‌ی شرکت لوله سازی اهواز گزارشی از روند برگزاری نمایشگاه و فعالیت های شرکت ارائه شد.

https://tavanakhabar.ir/7366کپی شد!