یکی از دانش پژوهان نخبه شرکت ملی حفاری ایران موفق به ارائه مقاله در انجمن پتروفیزیک لندن شد

یکی از دانش پژوهان نخبه شرکت ملی حفاری ایران موفق به ارائه مقاله در انجمن پتروفیزیک لندن (London Petrophysical Society (LSP)) زیر مجموعه ای از انجمن پتروفیزیک دانان و تحلیل گران نمودارهای درون چاهی (Society of Petrophysicist and Well Log Analysts (SPWLA)) شد.

به گزارش تواناخبر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، رضا محمدی سرپرست ارزیابی و تعبیر و تفسیر نمودارهای اداره نمودارگیری مدیریت خدمات ویژه شرکت در این باره گفت: مقاله مورد نظر با عنوان عدم قطعیت های تفسیر و ارزیابی نمودارهای بندش سیمان ارائه و در انجمن مربوطه به زبان انگلیسی ارائه و مورد توجه، بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وی توضیح داد: عوامل متعددی بر کیفیت برداشت و تفسیر داده های ارزیابی بندش سیمان اثر گذار است که از آن جمله می توان به هم مرکز بودن ابزار درون چاهی و لوله جداری یا لاینر مورد ارزیابی نسبت به محور چاه، دما، فشار، چگالی دوغاب سیمان، چگالی و شوری سیال حفاری اشاره داشت.
محمدی افزود: ضخامت سیمان پشت جداری یا لاینر، میزان تضعیف موج در جداری با وزن مشخص، چگونگی کالیبراسیون ابزار جهت برداشت داده، دقت و الگوی عملکرد ابزار درون چاهی و سیستم سطحی برداشت داده و چگونگی و کیفیت آماده سازی و پاک سازی دیواره جداری مورد ارزیابی در تمامی عملیات ها با هدف ارزیابی بندش سیمان خاصه در زمان برداشت داده با ابزار درون چاهی مافوق صوت (Ultrasonic) از دیگر موارد مورد نظر در این ارتباط می باشد.
محمدی به عنوان دانش پژوه نخبه شاغل در شرکت ملی حفاری ایران با ۱۳ سال سابقه کار در شرکت پیش از این نیز دو جلد کتاب با موضوع نمودارگیری کاربردی و کاربرد شبکه های عصبی مصنوعی در مهندسی نفت و چندین مقاله بین المللی به چاپ رسانده که مورد توجه کارشناسان و متخصصان صنعت نفت واقع گردید.

https://tavanakhabar.ir/12649کپی شد!