مدیر عملیات ترابری و پشتیبانی تولید: نوسازی ناوگان ترابری، گامی بلند برای شکوفایی صنعت

به گزارش خبرصنعتی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، امیر بصیری، مدیر عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در گفتگویی رسانه ای به تشریح اقدامات صورت گرفته در این مجموعه پرداخت و اظهار کرد: در ابتدای کار این مدیریت در زمینه‌های تامین بودجه‌، قطعات و فرسودگی ناوگان خودرویی با مشکلات عدیده ای مواجه بود و شرایط به گونه ای بود که به دلیل کمبود قطعه ناچار بودیم از قطعات ماشین‌های اسقاطی برای راه اندازی مجدد خودروها استفاده کنیم.

بصیری عنوان کرد: با پشتیبانی و حمایت های بی شائبه مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مدیر مالی توانستیم پروژه‌هایی را که به‌دلایل مشکلات بودجه ای بالغ بر چندین سال به‌ صورت راکد مانده بود به چرخه کار صنعت نفت بازگردانیم.

وی به اخذ مصوبه و خرید ١٩٠ دستگاه خودرو تویوتا دوکابین و تک کابین اشاره داشت و خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود بودجه، مجوز کمیسیون ماده ۲ خرید ” ۸۰ دستگاه وانت دوکابین تویوتا هایلوکس با کاربری مسقف عملیاتی” از وزارت اقتصاد و دارایی در سال ۱۴۰۱ پس از ارائه مستندات و دلایل توجیهی و استعلام‌های متعدد از وزارت صمت محقق و خریداری شدند.

مدیر عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از اخذ مجوز و موافقت نامه‌هایی با عناوین مختلف جهت نوسازی ناوگان ترابری خبر داد و تصریح کرد: در مدیریت عملیات ترابری بالغ بر چندین سال هیچ‌گونه ابزارآلاتی جهت تجهیز کارگاه‌های تعمیراتی بدلیل مشکلات بودجه ای تهیه نشده بود و این امر گلایه مندی‌های بسیاری را از سوی استادکاران و کارشناسان در پی داشت؛ از سنوات گذشته پروژه ای به منظور خرید ابزارآلات تدوین شده بود که به دلایلی از چرخه پیگیری کنار گذاشته شد اما با تلاش های که در این دوره صورت گرفت، توانستیم ضمن تصویب این پروژه، بودجه مورد نظر را دریافت کرده و ابزارآلات مدنظر را طی مدت ٣ ماه خریداری کنیم.

بصیری با اشاره به دریافت مجوز خرید ماشین آلات سنگین، راهسازی و بالابرنده افزود: پس از پیگیری های متعدد مصوبه‌ای مبنی بر خرید ماشین آلات سنگین، راهسازی و بالابرنده به مبلغ بالغ بر ٢ میلیارد دریافت و بودجه آن به مدیریت عملیات ترابری اختصاص داده شد؛ هم اکنون نیز پروژه خرید آن در دست اقدام و تقریبا رو به پایان می باشد.

وی ادامه داد: افزون بر این اقدام در مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید موفق شدیم با بهره گیری از ذخیره استهلاک تعداد ۳۸ دستگاه مینی بوس مدلH350 را به ناوگان مسافربری بیفزاییم. امیر بصیری خاطرنشان کرد: با خرید ٣ دستگاه بیل مکانیکی، ۵ دستگاه بولدوزر D8، ٨ دستگاه کرین تحول ویژه ای در سیستم نوسازی این مدیریت ایجاد کردیم.

بصیری ابراز داشت: ناوگان اتوبوسرانی درون شهری و برون شهری مدیریت عملیات ترابری بسیار فرسوده است و کارکنان شرکت‌های بهره‌بردار رضایت چندانی از آن‌ها ندارند بر همین اساس پس از تلاش‌های فراوان موفق شدیم که مجوز خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس خارجی را از وزارت راه دریافت کنیم.

وی گفت: یکی از اقدامات اساسی که در دولت سیزدهم محقق شد دریافت مصوبه هیئت وزیران در خصوص مجوز خرید ۸۶۰ دستگاه وانت خارجی برای وزارت نفت بود که در موافقتنامه سال ۱۴۰۲ پس از رایزنی‌ها، مکاتبات و پیگیری‌های فراوان برای نخستین بار طی ۱۰ سال گذشته محقق شد.

مدیر عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از اخذ مجوز دنباله دار خرید ٧٠ دستگاه آمبولانس و خودرو آتش نشانی خبر داد و اظهار کرد: اخذ مجوز ثبت سفارش بدون انتقال ارز و ترخیص ۸۰ دستگاه وانت دوکابین عملیاتی تویوتا هایلوکس از معاونت حمل و نقل وزارت صمت که به یک معضل تبدیل شده بود پس از مکاتبات و پیگیری‌های متعدد و مستمر حضوری به نتیجه رسید و موافقت این وزارتخانه اخذ شد.

بصیری ادامه دار شدن روند تأمین خودروهای سبک و سنگین این مدیریت را اقدامی شایسته برای خدمت به استان و کشور دانست و عنوان کرد: انعقاد تفاهمنامه فی مابین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص تامین خودروها و ماشین آلات مورد نیاز ترابری، موجب صرفه‌جویی حداقل ۴۰ درصدی در خرید وسائط نقلیه با کیفیت بالاتر خواهد شد.

بصیری در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهسازی و تاسیسات تصریح کرد: اخذ مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران و تامین اعتبار زیر پروژه خرید و نصب سیستم میترینگ جایگاه سوخت رسانی شهید الماسی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و اجرای این پروژه از جمله اقدامات ارزشمندی بود که محقق شد.

https://tavanakhabar.ir/11965کپی شد!