معاون کارگاه مرکزي اهواز:

افزایش امنیت تولید با بازسازی و بومی‎سازی قطعات صنعت نفت

داووي ساخت و اجراي دستگاه تاپکيل در اين کارگاه را اقدامي بي‌سابقه در سطح وزارت نفت خواند و گفت: اين دستگاه متشکل از 2 هزار قطعه است که با طراحي جديد براي نخستين‌بار در سطح وزارت نفت به همت کارکنان جهادي بخش‌هاي جوشکاري، تراشکاري کارگاه مرکزي اهواز و همراهي کارکنان زحمتکش واحد فوران چاه‌هاي پيراحفاري ساخته شد و مورد ارزيابي ميداني قرار گرفت.

به گزارش خبرصنعتی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، بهرام داوودی، معاون کارگاه مرکزی اهواز با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات صورت گرفته در این واحد پرداخت و اظهار کرد: کارگاه مرکزی اهواز در سال ۱۳۲۷ تأسیس و با افزودن برخی ماشین آلات از نواحی مختلف مناطق نفتخیز تجهیز شد؛ در حال حاضر این کارگاه از شش بخش تشکیل شده که شامل کارگاه تراشکاری، جوشکاری، تعمیرات الکتروموتورها تا ۱۵۰ کیلووات سه‌فاز، تعمیرات انواع دیزل ژنراتورها در بخش موتور، کارگاه شیر ایمنی، واحد توربین مدیریت تعمیرات در واحد اهواز است.

به گفته معاون کارگاه مرکزی اهواز، واحد توربین مدیریت تعمیرات در بازسازی کامل توربین‌های استراتژیک ورکسپور، روتور کمپرسور توربین رستون TB-4000، نازل‌های پاورتوربین‌های GEC، مونتاژ و دمونتاژ مجموعه پاورتوربین GEC نقش بسزایی ایفا کرده است. داوودی بازسازی لوله‌های ۵ اینچ FG VAM اداره کل حفاری را یکی از اقدامات شاخص صورت گرفته در این کارگاه دانست که به همت متخصصان این مجموعه ترمیم شده است.

وی در ادامه افزود: تعمیر و بازسازی کامل ۸۴ تیوب هنگر در سال ۱۴۰۲، تعمیر و بازسازی پیستون هایدریل پیراحفاری و اجرای طرح جدید بر روی آن، ساخت انواع شافت‌ و الکتروموتور در اندازه‌های مختلف، بازسازی کامل پیش‌گرمکن گلیکول کارخانه گاز و گازمایع ۷۰۰ اهواز و برخی زیرمبادی‌های مرتبط با معاونت حفاری در کارگاه مرکزی اهواز صورت گرفت.

معاون کارگاه مرکزی اهواز، ساخت و اجرای دستگاه تاپکیل در این کارگاه را اقدامی بی‌سابقه در سطح وزارت نفت خواند و ادامه داد: این دستگاه متشکل از ۲ هزار قطعه است که با طراحی جدید برای نخستین‌ بار در سطح وزارت نفت به همت کارکنان جهادی بخش‌های جوشکاری، تراشکاری کارگاه مرکزی اهواز و همراهی کارکنان زحمتکش واحد فوران چاه‌های پیراحفاری ساخته شد و مورد ارزیابی میدانی قرار گرفت.

داوودی به بازسازی هزار شاخه رزوه‌های ۵ اینچ FG VAM توسط کارکنان تراشکاری حفاری کارگاه مرکزی اهواز اشاره داشت و در خصوص سایر اقدامات صورت گرفته در این واحد، گفت: در فرایند تعمیر و بازسازی پیستون هایدریل پیراحفاری، کارکنان پرتلاش تراشکاری حفاری کارگاه مرکزی اهواز در اقدامی ابتکاری طراحی جدیدی برای این تجهیز انجام دادند و این قطعه وارد مدار شد.

وی در رابطه با مجموعه اقدامات صورت گرفته در راستای بازسازی کامل پیش‌گرمکن گلیکول کارخانه گاز و گازمایع ۷۰۰ اهواز ابراز داشت: این دستگاه به علت پوسیدگی در ناحیه لوله‌ها و صفحه نگهدارنده، در بخش جوشکاری کارگاه مرکزی اهواز، مورد بازسازی کامل قرار گرفت.

معاون کارگاه مرکزی اهواز در پایان تصریح کرد: این کارگاه با ساخت و تعمیر انواع تجهیزات مختلف در صرفه‌جویی ارزی برای شرکت نقش بی‌بدیلی داشته است؛ افزون بر آن با تعمیر به موقع تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان ممکن از هدر رفت انرژی و زمان در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب جلوگیری کرده است.

https://tavanakhabar.ir/11963کپی شد!