معاون برنامه‌ريزي، هماهنگي و نظارت بر نظام انسجام خطوط لوله خبرداد:

تعمیر اضطراری خطوط لوله مؤثر بر نگهداشت و افزایش تولید با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان

به گزارش خبرصنعتی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، علیرضا یزدانی کچویی، معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر نظام انسجام خطوط لوله با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص چگونگی ایجاد این ساختار در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، اظهار کرد: این معاونت در آذرماه سال ۱۴۰۰ در مجموعه مدیریت تولید، ابلاغ سازمانی شد و پس از تعیین شرح وظایف، نظام‌نامه و مصوبات تأیید شده، کار خود را به صورت رسمی آغاز نمود و اکنون به عنوان نوپاترین معاونت در مناطق نفتخیز جنوب شناخته می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر نظام انسجام خطوط لوله بیان کرد: یکی از دلایل ایجاد این معاونت وقوع انفجاری بود که اواخر سال ۱۳۹۷ در یکی از خطوط گاز مجاور اتوبان اهواز_ماهشهر رخ داد و منجر به کشته شدن ۴ تن شد؛ پس از آن به دستور مدیر عامل وقت اقدامات کارشناسی صورت گرفت و با توجه به خلاء نظام انسجام خطوط لوله، این معاونت ایجاد شد. یزدانی کچویی با بیان اینکه معاونت برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر نظام انسجام خطوط لوله تنها سازمانی در سطح وزارت نفت است که مدیریت انسجام لوله را انجام می‌دهد، عنوان کرد: این معاونت زیر مجموعه مدیریت تولید است‌و بنا بر بررسی‌های انجام شده در این معاونت دریافتیم که اقدامات بر زمین‌مانده‌ای وجود دارد که باید به قید فوریت انجام شوند.

وی با اشاره به تعمیرات اضطراری خطوط لوله مؤثر بر نگهداشت و افزایش تولید، تصریح کرد: به دلیل فرسودگی و عمر بالای خطوط لوله می‌طلبد که مورد بررسی مداوم قرار گیرند؛ طی پیگیری‌هایی که از سوی معاونت انسجام خطوط لوله صورت گرفت، شرح نیاز اولیه تعریف شد و پس از طی شدن مراحل تصمیم‌خواهی، بودجه‌ای بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان برای ۳۷ رشته خطوط اصلی و مؤثر بر تولید تخصیص داده شد.

معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر نظام انسجام خطوط لوله افزود: پروژه تعمیرات اضطراری خطوط لوله مؤثر بر نگهداشت و افزایش تولید پس از تصویب، در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد و اقدامات لازم جهت اجرای آن در مدیریت مهندسی ساختمان از سر گرفته شد.

یزدانی کچویی با اشاره به تعریف چندین زیر پروژه برای طرح تعمیرات اضطراری خطوط لوله مؤثر بر نگهداشت و افزایش تولید؛ ادامه داد: تعمیرات اضطراری بر روی خط لوله استراتژیک ۴۲ اینچ نفت صادراتی اهواز_ امیدیه انجام شد و بخش باقی‌مانده آن تا پایان مهر انجام خواهد شد؛ این اقدام کمک بزرگی به نگهداشت تولید خواهد شد. وی در پایان گفت: تعمیر دو خط لوله ۲۶ و ۲۸ اینچ در گچساران و تعویض پوشش و تعمیر خط لوله ۴۸ اینچ نفت خام صادراتی در قالب پروژه تعمیر اضطراری خطوط لوله مؤثر بر افزایش تولید به شماره ۰۱۲۰۳ صورت گرفت.

https://tavanakhabar.ir/11634کپی شد!