در جهت افزایش امنیت فناوری‌ اطلاعات

کسب گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ISO/IEC 27001 توسط شرکت نفت و گاز اروندان

شرکت نفت و گاز اروندان در حوزه نفت گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ISO/IEC 27001 را از سوی مرکز مدیریت راهبردی افتای خوزستان دریافت کرد.

به گزارش خبرصنعتی به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان؛ آیین اخذ گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ISO/IEC 27001 توسط مرکز مدیریت راهبردی افتای خوزستان با حضور مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان و برخی از مدیران این شرکت برگزار شد.

عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: این شرکت همواره استفاده مطمئن و بهینه از سیستم‌های دیجیتالی و مجازی را مانند تولید نفت همراه با ایمنی و امنیت را مد نظر خود قرار داده است.

وی تقویت زیرساخت‌ها را لازمه امنیت فناوری اطلاعات دانست و گفت: برای افزایش امنیت IT در شرکت همکاری تمامی بخش‌ها ضروری است.

عذاری اهوازی افزایش امنیت همزمان با رشد تکنولوژی را ضروری برشمرد و گفت: نوع دسترسی‌ها، کنترل آن‌ها و محدود کردن برخی دسترسی‌ها براساس پروتکل‌ها به صورت جدی در شرکت نفت و گاز اروندان رعایت می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: برای مقابله با تهدیدها و افزایش امنیت‌ها ابتدا باید مخاطرات را شناسایی و براساس آن تدابیر لازم دیده شود.

غلامعباس خسروی رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز گفت: این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های جوان شرکت ملی نفت ایران از تجهیزات و تاسیسات جدید و دیجیتالی به روزی برخوردار بود و این موضوع نیز در کنار رعایت پروتکل‌ها، استمرار آموزش‌ کارکنان و رعایت شیوه‌نامه‌ها مطابق با استانداردهای جهانی به افزایش امنیت فناوری اطلاعات و حفاظت اطلاعات شرکت کمک کرده است.

وی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های این شرکت به صورت مکانیزه است، افزود: ارتقاء سیستم‌ها از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری،‌ نگهداشت و توسعه سیستم‌های فناوری اطلاعات با توجه به اولویت در مناطق و دفاتر ستادی برای افزایش امنیت، در برنامه واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار داد.

حسین حسینی‌فر مدیر افتای خوزستان: نوع تمهیدات در این حوزه متفاوت شده و باید با توجه به شرایط نسبت به افزایش امنیت اقدام کنیم، چرا که در برخی موارد هکرها هوش مصنوعی هستند، به همین دلیل نوع مقابله با آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود.

وی کسب این گواهیانه را حاصل زحمات مدیرعامل و کارکنان شرکت نفت و گاز اروندان در جهت توجه به حفظ اطلاعات و بالا بردن امنیت در حوزه فاوا دانست و بدین سبب به آنان تبریک گفت.

گفتنی است با توجه به اهمیت بالای امنیت اطلاعات در صنایع حیاتی مانند نفت و گاز، شرکت نفت و گاز اروندان با پیاده‌سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات بر اساس استاندارد ISO 27001، گامی بزرگ در جهت ارتقای سطح امنیت سایبری خود برداشته است. این استاندارد بین‌المللی، چارچوبی جامع برای ایجاد، اجرا، نگهداری و بهبود مستمر یک سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ارائه می‌دهد.

https://tavanakhabar.ir/11531کپی شد!