مقام نظامی مشاور سردار رادان کاندیدای سکانداری معاونت سیاسی وزارت کشور

منابع آگاه از شانس بالای یک مقام نظامی برای نشستن بر کرسی معاونت سیاسی وزارت کشور خبر می دهند.

به گزارش توانا خبر به نقل از منابع آگاه، رقابت بالایی بین طیف حامی رییس جمهور و دیگر گروه های سیاسی برای کسب کُرسی مهم ترین معاونت وزیر کشور، یعنی معاونت سیاسی برقرار است.

آخرین خبرها از این رقابت، حکایت از آن دارد که سردار اسکندر مومنی وزیر کشور به انتصاب گزینه ای از میان نظامیان و از فرماندهی کل نیروهای مسلح تمایل دارد؛ و اگر تحول خاصی رخ ندهد و یا رییس جمهور در این زمینه پیشنهاد و نظری اعمال نکند؛ به زودی حکم معاون سیاسی وزیر کشور صادر خواهد شد.

شنیده ها حاکی از آن است که سردار حسین ذوالفقاری که هم اکنون در فرماندهی کل نیروهای مسلح مشغول به خدمت است؛ گزینه مورد نظر وزیر کشور برای سکانداری مهم ترین معاونت وزارت کشور می باشد.

سرتیپ پاسدار حسین ذوالفقاری که هم‌ اکنون به‌ عنوان رئیس دفتر جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح و نیز مشاور فرمانده فراجا (سردار رادان) مشغول به خدمت است؛ فرماندهی مرزبانی، فرماندهی انتظامی چند استان و معاونت امنیتی و انتظامی وزیر را در رزومه دارد.

معاون سیاسی وزیر کشور مهم‌ترین معاون وزارت کشور است که ادار کل های امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری زیر نظر او اداره می‌شود. 

انتخاب نهایی استانداران و فرمانداران از جمله وظایف معاون سیاسی است. علاوه بر این، معاون سیاسی مسئول ستاد انتخابات کشور و مسئول برگزاری انتخابات است. معاون سیاسی وزیر کشور همچنین مسئول چینش هیئت‌های اجرایی می باشد که عملاً صلاحیت داوطلبان نامزدی را پیش از شورای نگهبان بررسی می‌کنند.

/پایان متن

https://tavanakhabar.ir/11421کپی شد!