تغییرات در وزارت نیرو کلید خورد

بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی همایون حائری معاون وزیر برق و انرژی وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر، مریم کارگر نجفی معاونت منابع انسانی و تحقیقاتی وزارت نیرو، کاظمی روابط عمومی وزارت نیرو به زودی تغییر خواهند کرد.

به گزارش خبرصنعتی، احمد حیدری معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت نیرو از روزی که علی آبادی رای اعتماد گرفت از این وزارت خانه رفت و بعنوان معاون حقوقی و امور مجلس صداو‌سیما منصوب شد. افشین روغنی مدیرکل وزارتی وزارت نیرو نیز جای خود را به غلامحسین مقیمی مدیرکل دفتر وازرتی علی آبادی در وزارت در صمت داده است.

احتمالا محمودرضا حقی فام معاونت هماهنگی توزیع توانیر که بعد از توانیر به مپنا رفته بود و بعنوان معاون پژوهش و فناوری مپنا فعالیت داشت بجای حائری به معاونت برق و امور انرژی وزارت نیرو منصوب شود. همچنین غلامعلی رخشانی مهر معاونت سابق هماهنگی توزیع توانیر نیز که در روز‌های اخیر فعالیت‌های زیادی جهت همکاری با تیم علی آبادی در رای اعتماد از مجلس داشت به عنوان مدیرعامل جدید توانیر منصوب شود.

روابط عمومی جدید وزارت نیرو و مدیرکل‌های حراست و بازرسی این وزارتخانه نیز به زودی منصوب خواهند شد. مریم کارگر نجفی معاونت منابع انسانی و تحقیقاتی وزارت نیرو به بنیاد تعاون خواهد رفت تا تیم وارداتی محرابیان همه ظرف یک هفته این وزارتخانه را ترک کرد باشند.

قرار است انجم شعاع معاونت سابق پارلمانی وزارت نیرو دوباره به این وزارتخانه برگردد و گفته می‌شود مدیرعامل برق حرارتی نیز از جمله افرادی است که به زودی از این شرکت جداخواهد شد. بخش تولید برای علی ابادی مهم بوده و طبیعی است فردی را خواهد گذاشت که بتواند سیاست‌های وی را بر اساس آنچه که به مجلس وعده داده بود پیگیری کند. هنوز تصمیمی در خصوص تغییر محمود کمانی ریاست ساتبا گرفته نشده است، اما به نظر می‌رسد کمانی نیز با رفتن رفقایش از این وزارتخانه خواهد رفت.

مجتبی اکبری مدیرعامل سابق ساتکاب را و رئیس مرکز امور بین الملل وزارت نیرو نیز تغییر خواهد. وی که هنوز دارای پرونده‌های باز در وزارت نیروست و از حلقه نزدیکان محرابیان به شمار میرفت جای خود را به فرد جدیدی خواه داد که احتمالا از مپنا خواهد آمد. احسان آقایی ملایری مدیر روابط عمومی مپنا که با علی آبادی به وزارت صمت رفته بود احتمالا بعنوان روابط عمومی جدید وزارت نیرو منصوب خواهد شد.

با تغییراتی که قرار است صورت گیرد انقلابی در مدیریت ارشد برق ایران رخ خواهد داد و تیم فعلی که بیش از ۱۰ سال در مدیریت این صنعت حضور داشته اند کنار گذاشته خواهند شد.

https://tavanakhabar.ir/11324کپی شد!