رئیس خدمات پزشکی شرکت ملی حفاری ایران: اشتغال ۱۱۶ پزشک در قالب اقماری در دستگاه های حفاری

رئیس اداره خدمات پزشکی شرکت ملی حفاری ایران گفت: ۱۱۶ پزشک در قالب طرح اقماری در مناطق عملیاتی استقرار دکل های حفاری در راستای حفط سلامت روحی و جسمی کارکنان انجام وظیفه می کنند

به گزارش خبرصنعتی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، دکتر غلامحسین ابوالفتحی روز پنجشنبه (یکم شهریورماه ۱۴۰۳) با بزرگداشت زاد روز شیخ الرئیس ابوعلی سینا پزشک و اندیشمند بزرگ ایرانی که به نام روز پزشک نامگذاری شده است و تبریک به جامعه پزشکی، گفت: پزشکان و کادر فوریت های پزشکی شرکت همانند نیروهای عملیاتی، تمام وقت در خدمت همکاران هستند و از هیچ کوششی در جهت حفظ سلامت آنان دریغ نمی ورزند.
وی با بیان اینکه در مجموع ۳۶۶ نفر در بخش خدمات پزشکی شرکت که زیر مجموعه مدیریت منابع انسانی است به کار اشتغال دارند، افزود: از این تعداد ۱۱۶ نفر پزشک اقماری، ۶ پزشک ستادی، ۳۹ پرستار اقماری، ۱۰ پرستار ستادی، ۱۶۳ تکنسین فوریت های پزشکی و ۳۲ نفر به عنوان نیروهای ستادی و پشتیبانی مشغول فعالیت می باشند.
ابوالفتحی اظهار کرد: مهمترین وظایف اداره خدمات پزشکی شرکت حفظ و ارتقاء سلامت کارکنان در مراحل مختلف زندگی و پیشگیری و درمان بیماری ها در مناطق عملیاتی و حوزه ستادی برای حمایت از سلامت روحی و جسمی مجموعه همکاران است.
رئیس خدمات پزشکی شرکت ملی حفاری ایران با این توضیح که ارائه خدمات این اداره به منظور اجرای سیاست های پیشگیرانه، اصولی ترین روش حفظ سلامت کارکنان محسوب می شود، گفت: .در این ارتباط پزشکان و پیراپزشکان به عنوان مشاوران سلامت محور، تلاش گسترده ای برای صیانت از منابع انسانی انجام می دهند.
وی افزود: اداره خدمات پزشکی شامل واحدهای پزشکی، پرستاری، دارو و تجهیزات پزشکی، خدمات امبولانس، تغذیه و طب صنعتی است که هر کدام از واحدها به طور تخصصی خدمات رسانی به کارکنان را بر عهده دارند و در صورت نیاز اعزام بیماران و حادثه دیدگان به بیمارستان های نفت، دولتی و تامین اجتماعی در سراسر کشور صورت می پذیرد.
ابوالفتحی اظهار کرد: در زمان حاضر تعداد دستگاه های حفاری فعال ناوگان شرکت ۶۲ دستگاه است که همگی مجهز به درمانگاه و تجهیزات پزشکی روز آمد و آمبولانس می باشند و درمانگاه های داخلی نیز در ساختمان مرکزی، منطقه کارون و ترابری شرکت در اهواز به کارکنان ستادی خدمات رسانی می کنند.
رئیس اداره خدمات پزشکی شرکت ملی حفاری ایران گفت: در درمانگاه های دستگاه های حفاری تجهیزات پزشکی مورد نیاز نظیر دستگاه الکتروشوک، ساکشن، دستگاه الکتروکاردیوگراف و … برای انجام کارهای اولیه قبل از اعزام بیمار به مراکز درمانی موجود است و با توجه به هماهنگی های انجام شده در صورت لزوم امکان استفاده از بالگرد از طریق بهداشت و درمان صنعت نفت، اورژانس ۱۱۵ و هلال احمر وجود دارد.
وی افزود: این اداره همکاری تنگاتنگی با بهداشت و درمان صنعت نفت و مراکز طب صنعتی نفت اهواز دارد به نحوی که تمامی خدمات طب صنعتی کارکنان قراردادی و همچنین تعدادی از کارکنان رسمی شرکت در این اداره انجام می شود و همکاران را از مراجعه به مرکز طب صنعتی نفت بی نیاز کرده است.
ابوالفتحی اظهار کرد: در این زمینه همچنین خدمات پیش بیمارستانی و اورژانسی در درمانگاه های داخلی و دستگاه های حفاری انجام و در صورت لزوم بیماران با آمبولانس های مجهز به نزدیکترین مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام می شوند.

https://tavanakhabar.ir/11243کپی شد!