ریل‌گذاری برای پدافند غیرعامل آبادان

نشست پدافند غیرعامل منطقه نفتی آبادان با حضور دستگاه‌های حاکمیتی و خدماتی به میزبانی پالایش نفت آبادان

به گزارش خبرصنعتی به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان، امروز و در ادامه نشست های ماهیانه پدافند غیرعامل منطقه نفتی آبادان جلسه‌ای با حضور غلامرضا مکوندی رئیس بهداشت ایمنی و محیط‌زیست و پدافند غیرعامل این شرکت، حجت اله بختیاری معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری آبادان، پژمان فرجی دبیر پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و روسا و مسئولان و آتش‌نشانی شرکت‌ها و ادارات مختلف شهرستان در سالن جلسات ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی پالایشگاه آبادان برگزار شد.

رئیس بهداشت ایمنی و محیط‌زیست و پدافند غیرعامل پالایشگاه آبادان در این نشست گفت: در ادامه این نشست ها کمیته‌ی بررسی‌های میدانی شرکت‌ها و ارگان‌ها تشکیل خواهد شد و در قالب آن به مسائلی همچون تهدیدها، چگونگی فراخوان شرکت‌ها در زمان بروز حوادث و چالش‌های پیش رو پرداخته می‌شود.

غلامرضا مکوندی بابیان اینکه ازجمله اهداف کمیته تخصصی ایجاد بانک اطلاعاتی تجهیزات و امکانات و بررسی چالش‌هاست، افزود: قرار است در پی برگزاری جلسات کمیته‌های تخصصی، دستورالعمل مقابله با شرایط بحرانی تدوین شود تا به این وسیله بتوان شناخت کاملی از تجهیزات و کمبودها به دست آورد.

وی در ادامه از برگزاری مانوری مشترک برای سنجش آمادگی ناوگان‌های آتش‌نشانی شرکت‌ها و ادارات شهرستان آبادان خبر داد و اظهار کرد: این مانور یکپارچه قرار است هفتم مهرماه هم‌زمان با روز آتش‌نشان که نماد شهدای آتش‌نشانی پالایشگاه است، اجرا شود.

رئیس بهداشت ایمنی و محیط‌زیست و پدافند غیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان هفته آینده را به‌عنوان تاریخ آغاز رصد شرکت‌ها و ارگان‌های شهرستان آبادان ازنظر امکانات و چالش‌های آتش‌نشانی اعلام کرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری آبادان در این نشست برگزاری این جلسات را اتفاقی لازم و اثربخش خواند و اظهار کرد: از مجموعه پالایشگاه آبادان بابت تشکیل این جلسه بسیار مهم سپاسگزاریم که در شرایط کنونی می‌تواند فتح البابی برای شهرستان و شورای تامین، پیش از بروز حوادث باشد.

حجت اله بختیاری بر نقش پررنگ شرکت پالایش نفت در مواقع بروز حوادث اشاره کرد و بر لزوم پشتیبانی از ارگان‌های امدادی شهرستان در تامین تجهیزات و امکانات تاکید کرد و افزود: بی‌شک همکاری همیشگی تمام سازمان‌ها در قالب مسئولیت‌های انسانی و اجتماعی وجود داشته و خواهد داشت اما در شرایط بحرانی اولویت شرکت‌ها و سازمان‌ها مجموعه زیربط خود خواهد بود. همین امر نیز پاشنه آشیل شهرستان است چراکه در صورت تجهیز نشدن آتش‌نشانی‌ها به تجهیزاتی همچون پله‌های مرتفع، نگرانی از بروز هم‌زمان دو اتفاق همچنان وجود خواهد داشت.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری آبادان احصای ظرفیت‌های مجموعه شهری و تجهیز کردن هدفمند در راستای همپوشانی خدمات امدادی در این شهرستان و همچنین ایجاد راه ارتباطی امن و پرسرعت برای اعضای کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مجموعه شهرستان آبادان را خواستار شد.

https://tavanakhabar.ir/11235کپی شد!