خدمت رسانی صنعت انتقال نفت کشور برای تردد میلیونی زُوار کربلای حسینی

معاون عملیات شرکت خطوط لوله ومخابرات نفت منطقه خوزستان از انتقال بدون وقفه مواد نفتی به منظور تامین نیاز کشور به سوخت رسانی برای سهولت حمل ونقل زوار در رویداد جهانی اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرصنعتی به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله ومخابرات نفت ایران، نصراله میر با اعلام این خبر گفت: هر ساله در ماه محرم و صفر تردد میلیونی زائرین حسینی به کربلا از طریق ۶ پایانه مرزی کشور با عراق در حالی انجام می شود که امسال طبق آخرین آمار بیش از ۳ میلیون زائر به کربلا معلی مشرف شد.
وی با اشاره به حرکت زائرین امام حسین (ع) از داخل و خارج کشور به سمت پایانه های مرزی جنوب غرب در استان خوزستان گفت: تنها از دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه استان خوزستان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر راهی کربلا شد که به طبع این امر نیازمند انتقال ایمن و پایدار مواد نفتی در جهت تامین سوخت مورد نیاز حمل و نقل جاده ای ،ریلی و هوایی کشور است.
این مقام مسئول افزود: منطقه خوزستان به عنوان یکی از مناطق ۱۲ گانه حیاتی صنعت انتقال مواد نفتی کشور است که در۴۰ روز گذشته تا کنون بیش از ۲ میلیارد و۴۰۰ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی شامل نفت سفید، بنزین ،گازوئیل وغیره… معادل نزدیک به ۸۰ هزار تانکر حمل سوخت جاده ای را با تلاش شبانه روزی کارکنان منتقل کرده است.
وی با تاکید بر اینکه رسالت دیگر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت خوزستان تامین خوراک پالایشگاه های کشور در استان های مرکزی ،کرمانشاه ،تهران ،تبریز و غیره است گفت: این منطقه با دارا بودن بیش از هزارو ۴۰۰ کیلومتر انواع خطوط لوله انتقال نفت در ۴۰روز گذشته نزدیک به ۲۵ میلیون بشکه نفت خام را به جهت تهیه و تولید انواع فرآورده های نفتی به پالایشگاه های کشور منتقل کرده است.
معاون عملیات شرکت خطوط لوله ومخابرات نفت منطقه خوزستان تاکید کرد: باتوجه به ثبت تردد مجموع ۳ میلیون زائر مشرف شده به کربلا معلی و احتمال افزایش این آمار تا روز اربعین و به طبع پیک زمان برگشت مسافران به داخل کشور، طبق برنامه ریزی عملیاتی وفنی تمامی کارکنان منطقه خوزستان این آمادگی را دارند تا روند خدمت رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) را در سنگر انتقال مواد نفتی بدون وقفه انجام دهند.

لازم به ذکر است منطقه خوزستان علاوه بر خدمت رسانی در چرخه صنعت انتقال نفت در روزهای منتهی به رویداد پیاده روی جهانی اربعین حسینی، ۳ موکب خدمت رسانی به زوار را در مراکز انتقال نفت شهید شمعونی و لرستانی ومسیر منتهی به پایانه مرزی شلمچه برپا کرده است.

https://tavanakhabar.ir/11226کپی شد!