صعود افتخارآفرین پرسنل ستادی شرکت ملی پخش به قلل سرکچال‌

روح‌اله غفوری‌کیا، یکی از کارکنان عملیات کالای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران موفق به صعود سه قله سرکچال‌ شد.

به گزارش خبرصنعتی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، غفوری‌کیا پنجشنبه هفته گذشته (۲۵ مردادماه) موفق به صعود این سه قله مرتفع شد. قله‌ها (یک، دو و سه) هر کدام بالای ۴ هزار متر ارتفاع دارد که در منطقه‌ی البرز مرکزی در شمال تهران بر روی خطالراس شرقی– غربی در شمال شمشک واقع شده است.

روابط عمومی با ابراز خشنودی و تبریک این موفقیت ورزشی، در گفت‌وگو با این همکار ورزشکار، درباره این صعود پرسیده که در ذیل می خوانیم:

از مسیر و شیرینی این صعود بگوئید:
برای این صعود حدوداً مسافت ۱۳۶۶۰ متری را در ۸ ساعت طی کردم.واقعا وصف نشدنی است و تمامی سختی مسیر به یکباره به فراموشی سپرده می‌شود.

ابتدا عازم روستای سپیدستان شمشک که در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا است، شدم و ۵ صبح روز پنجشبه از میدان کوهستان روستای یاد شده پیمایش رو شروع کردم و پس از ۲ ساعت، ۷صبح به جانپناه لجنی که در ارتفاع ۳۵۰۰ متری قرار گرفته، رسیدم. مسیر حرکت ابتدا با شیب تقریباً ملایم و کم‌کم شیب تندتر می‌شد. آخرین محل دسترسی به آب در مسیر جانپناه اول، یک چشمه‌ است و در ادامه مسیر آب نیست که البته بنده در اکثر صعودها آب مورد نیاز همراه دارم.
پس از استراحتی کوتاه از جانپناه به سمت چکاد سرکچال حرکت کردم. ساعت از ۸ گذشته بود که باشیب بسیار زیاد به سرکچال یک رسیدم. سپس با پیمودن مسیرهای پرفراز و نشیب قله‌های دوم و سوم را نیز فتح کردم و پرچم شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران را بر روی سه قله به اهتزاز در آوردم.

ایستادن برفراز قله‌ی مرتفع حس بسیار خوبی است و بیشتر به بزرگی پروردگار پی می‌بریم و باید در مقابل عظمت او سر تعظیم فرود آوریم.

تا کنون به کدام یک از قلل مرتفع صعود کردید:

ورزش کوهنوردی را حدوداً هفت سال به صورت جدی شروع کردم و در این مدت به ۱۳ قله مرتفع کشور صعود داشتم که مهم‌ترین آن‌ها دماوند، قله‌های همدان (یخچال، کوبری و…)، سیالان قزوین، شاهوار شاهرود و برخی دیگر از قلل مرتفع کشور است.

چه برنامه ورزشی و چه آرزوئی دارید:

در حال حاضر تمرین برای حضور در طرح سیمرغ (صعود به بلندترین قله‌ همه استان‌های کشور) جزء برنامه پیش روی بنده است. اولین آرزو صعود به قله دماوند بود که محقق شد و آرزوی بعدی صعود به قله‌های مرتفع برون مرزی از جمله قلل تبت و هیمالیا نوردی و قله اورست است که امید دارم با تمرین و آمادگی جسمانی و همچنین تأمین بودجه لازم به آرزوهام برسم.

https://tavanakhabar.ir/11216کپی شد!