برگزاری رزمایش عملیاتی در پتروشیمی‌امیرکبیر با وجود گرمای ۵۰ درجه

پنجمین مرحله از سلسله رزمایش‌های عملیاتی و اطفای حریق، طبق برنامه‌ریزی‌های مدون و با عنوان کولینگ و اطفای مخازن ذخیره در مجتمع پتروشیمی امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش خبرصنعتی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی امیرکبیر، رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران این شرکت با تشریح اهداف این رزمایش گفت: طبق برنامه‌ریزی و تدوین لوحه مانورهای سالانه، هر واحد عملیاتی در مجتمع امیرکبیر دو مرتبه در طول سال، شاهد برگزاری مانورهای عملیاتی خواهد بود تا میزان آمادگی کارکنان مورد ارزیابی قرار گیرد.

مهندس سید‌موسی آل‌مهدی با اشاره به برگزاری جلسه پیش از عملیات و مرور سناریو توسط تیم‌های مربوطه گفت: قبل از اجرای مانور، تیم‌های عملیاتی شامل تیم بهره‌بردار، کارکنان و مدیران واحد مربوطه، واحدحراست، تیم آتش نشانی و کشیک ارشد مجتمع در جریان اجرای کامل رزمایش قرار میگیرند تا ضمن همفکری و مشورت، پیرامون طرح پاسخ حادثه، تبادل نظر صورت پذیرد.

وی با یادآوری حوادث مشابه این سناریو در سایر مجمع های پتروشیمی خاطرنشان کرد: سناریو رزمایش اخیر در خصوص کولینگ و اطفای مخازن ذخیره برگزار گردید و ضمن انجام مانور، سیستم‌های پیشرفته پایش مخازن مورد بررسی قرار گرفتند تا از صحت عملکرد این تجهیزات اطمینان خاطر حاصل گردد.

آل مهدی با تشکر ویژه از تیم های عملیاتی برگزار کننده مانور و اجرای طاقت فرسای رزمایش در دمای ۵۰ درجه شهرستان بندر ماهشهر افزود: در حریق حاصل از مواد هیدروکربنی دما به ۹۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد که نفرات آتش‌نشان در زمان عملیات اطفای حریق به منظور حفاظت از جان خود ملزم به استفاده از البسه استحفاظی (فایرکیت و دستگاه تنفسی) می‌باشند تا گرمای آتش و کمبود اکسیژن باعث آسیب به آنها نشود و با توجه به این موضوع تیم آتش نشانی پتروشیمی امیرکبیر با از خودگذشتگی و انجام مانورهای عملیاتی در شرایط گرما و رطوبت شدید هوا، آمادگی بالای خود را در قبال مواجهه با حوادث نشان می‌دهد.

شایان ذکر است بلافاصله پس از برگزاری این رزمایش، تیم تخصصی ارزیاب، میزان کیفیت و صحت انجام پروتکل‌های تدوین شده را مورد بررسی قرار داده و در خصوص نقاط ضعف و قوت اجرای آن به تبادل نظر پرداختند.

https://tavanakhabar.ir/11105کپی شد!