پیگیری های چند هفته ای منتج به تعیین زمان برگزاری شورای سلامت شده است/خبر حل مشکل تعطیلی درمانگاه ۴۰۰ دستگاه در شورای تامین کذب بود

عضو شورای شهر بندرامام‌خمینی: خبری که در رابطه با طرح مشکل تعطیلی درمانگاه ۴۰۰ دستگاه در شورای تامین منتشر کردند، واقعیت نداشت؛ و با هماهنگی فرمانداری فردا جلسه شورای سلامت برگزار می شود و برای حل معضل تلاش خواهیم نمود.

عضو شورای شهر بندرامام‌خمینی(ره) در گفت و گو با این رسانه به پیگیری های چند هفته ای برای رفع معضل تعطیلی درمانگاه ۴۰۰ اشاره نمود و گفت: که با هماهنگی‌های به عمل آمده فردا جلسه شورای سلامت شهرستان برگزار خواهد شد و در این شورا به بررسی و حل این مسئله خواهیم پرداخت.

فرید قنواتی عضو شورای اسلامی شهر بندرامام‌خمینی(ره) در رابطه با مشکل تعطیلی درمانگاه ۴۰۰ دستگاه اظهار داشت: با توجه به اینکه تعطیلی این مرکز درمانی حتی برای مدتی کوتاه، اثرات جبران ناپذیری بر سلامت شهروندان بندرامامی خواهد داشت و قسمتی از سیکل درمانی موجود در شهر را ناقص می کند؛ پیگیری فوری این مسئله را در دستور کار قرار دادیم.

رییس کمیسیون خدمات شهری ، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی بندرامام‌خمینی ضمن اشاره به بحران بیکار شدن حدود ۷۰ نفر شاغل در این مرکز، ادامه داد: پس از حضور در محل درمانگاه، بررسی میدانی، گفت و گو با پرسنل و رصدهای روزانه؛ متوجه شدیم که دستوراتی برای جمع آوری کامل تجهیزات و انتقال به یک انبار صادر شده؛ و نیز زمزمه های معرفی کارکنان برای دریافت چند ماه بیمه بیکاری در ماه های آینده شنیده می شد.

فرید قنواتی گفت: متأسفانه پیگیری ما به صورت مستقیم از طریق اداره کل بنادر و کشتیرانی به نتیجه ای نرسید؛ و با هماهنگی فرمانداری در جلسات مختلف به همراه فرماندار محترم شهرستان به واکاوی معضل پرداختیم و با مسئولین مربوطه در اداره کل بنادر و نیز دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان تماس گرفته شد و برای هماهنگی بیشتر و موثرتر به مرکز استان نیز مراجعه کردیم.

وی ادامه داد: در پروسه پیگیری هایمان خبر غلطی منتشر و گفته شد که این معضل در شورای تامین شهرستان مطرح شده و شورای تامین برای جلوگیری از تعطیلی این درمانگاه مصوبه ای صادر کرده؛ که واقعیت نداشت و متأسفانه موجب شد موافقین تعطیلی از این خبر استفاده کنند و چند روزی در کار ما اخلال ایجاد نمایند. این موضوع می باید در شورای تخصصی سلامت مطرح گردد و ارتباطی به شورای تأمین ندارد؛ که در اینجا لازم می دانم به صورت کلی به همه رسانه ها متذکر شوم که در حمایت های خود از مسئولین، شرط انصاف را بیشتر رعایت کرده و کوشش کنند بیشتر جانبدار شهروندان و مردم باشند.

عضو شورای شهر بندرامام‌خمینی در پایان گفت: خروجی پیگیری های ما و فرمانداری منتج به تعیبن زمان برای برگزاری شورای سلامت در روز شنبه ۲۷ تیر ماه شده است و هماهنگی ها برای استنادات لازم به بندهای قانونی انجام شده و فرماندار شهرستان نیز تاکید دارند که تا حصول نتیجه و نهایتا جایگزین شدن مکانی مناسب و استاندارد برای این درمانگاه، پیگیری ادامه پیدا کند.

پایان پیام/

https://tavanakhabar.ir/11057کپی شد!