نامه سرگشاده و انتقادی امیر حیات مقدم به مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس

نماینده حوزه انتخابی بندرماهشهر، بندرامام‌خمینی، هندیجان، امیدیه و جولکی با ارسال نامه ای سرگشاده به مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نسبت به استخدامهای تبعیض آمیز و خودداری شرکتها از انجام کامل مسئولیت های اجتماعی هشدار داد.

به گزارش تواناخبر نماینده حوزه انتخابیه بندرماهشهر، بندرامام‌خمینی، هندیجان، امیدیه و جولکی با ارسال نامه‌ای سرگشاده به عبدالعلی علی‌عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس(هلدینگ خلیج فارس) نسبت به استخدانهای غیر ضابطه‌مند و تبعیض آمیز و ظلم به جوانان بومی؛ نیز ترک فعل شرکت های تابع آن هلدینگ در انجام کامل مسولیت های اجتماعی انتقاد کرد و هشدار داد.

امیرحیات مقدم خطاب به علی عسکری، حضور شرکتهای صنعتی در منطقه را علت اصلی آلودگی زیست محیطی، تغییر اکوسیستم و از بین رفتن مشاغل چند هزار ساله بومیان؛ و علت اصلی ناکافی بودن زیر ساختهای آب و فاضلاب و نیز تورم و گرانی دانست؛ و خواستار هزینه کرد شرکتها برای جبران صدماتی که به حوزه انتخابی وارد شده و انجام کامل مسولیت های اجتماعی به صورت اضطراری شد.

امیرحیات مقدم در قسمتی از نامه خود آورده است:

” در پی برگزاری آزمون هلدینگ خلیج فارس تعداد ۹۴ نفر از افراد بومی منطقه حائز شرایط علمی بوده و در آزمون کتبی قبول شدند ولی به صورت عجیبی در مصاحبه شفاهی پذیرفته نشدند! همچنین در خصوص تعداد ۲۰ نفر افراد معرفی شده توسط بنیاد شهید نیز هیچ اقدامی صورت نپذیرفته است. علی رغم قولهای داده شده مبنی بر جذب شهروندان بومی در مرحله تکمیل ظرفیت پس از مشخص شدن تعداد انصرافیها متأسفانه باز هم افراد غیر بومی جایگزین گردیده اند. با توجه به موارد ذیل می باید با جذب این تعداد افراد بومی، مشابه افرادی که در مصاحبه قبول شده اند موافقت کنید.


۱-عدم تخصیص سهمیه به جذب نیروی بومی تخصیص نمره صورت می پذیرد

در آزمون شرکتهای پتروشیمی همانند شازند اراک جذب نیرو در مقاطع تحصیلی فوق دیپلم و کارشناسی بصورت صد درصد بومی صورت می پذیرد و در شرکت پتروشیمی تبریز تعداد جذب متقاضیان واجد شرایط بومی حداقل شصت درصد بوده لکن در آزمون اخیر هلدینگ صرفاً چهل درصد نمره به بومیان اعطاء گردیده است و تعهدی جهت جذب نهایی ۴۰درصد بومی در خروجی آزمون وجود ندارد که بنا بر اقدامات مشابه سایر پتروشیمی ها و موارد مندرج در بند (۲) ظلم ناروا در حق بومیان منطقه می‌باشد و تقاضای اصلاح فوری رویه همانند پتروشیمی های مذکور را دارم.

عدم همکاری شرکت های منطقه در ایجاد زیرساخت های لازم شهری:

حضور شرکتهای پتروشیمی در حوزه انتخابیه بجای ایجاد رونق، موجب افزایش تورم و اختلاف معنا دار قیمت مسکن و هزینه های زندگی به نسبت شهرهای همجوار گردیده است همچنین جذب مکرر نیروهای غیر بومی و عدم اهتمام شرکت های پتروشیمی جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز از بومیان منطقه موجب افزایش شدید نرخ رشد جمعیت مهاجر از شهرستانها و استانهای دیگر و النهایه سبب عدم کفاف منابع موجود محلی ( کمبود شدید آب برق و سایر ملزومات زندگی گردیده به عنوان مثال امروز با ایجاد شهرکها و فازهای جدید در شهرستان بندر ماهشهر جهت اسکان کارمندان و به تبع خانوادههای افراد غیر بومی جدید الاستخدام پتروشیمی ها ، تنش آبی شدید در تأمین آب شرب بوجود آمده و هیچکدام از پتروشیمی های منطقه حاضر به کمک در تأمین آب شرب نگردیده اند و بلعکس مصرف کننده سهمیه آب شهرستان میباشند ، تأمین برق پایدار برای خانوارها به یکی از معضلات اساسی تبدیل شده است. علی هذا با این وضعیت که شرکتهای منطقه حاضر به کمک در تأمین زیرساخت ها نمی باشند و صرفاً تبدیل به مصرف کننده منابع منطقه گردیده اند اضافه نمودن این حجم از خانوارهای جدید مهاجر به حوزه انتخابیه از سایر شهرستانها و استانها بر چه مبنایی صورت میپذیرد؟ بنا بر قاعده فقهی لاضرر ، شرع مقدس ضرر و زیان رساندن به خود و دیگران را نفی نموده است و در شرایط کنونی بواسطه مطالب مارالذکر منطقه به هیچ وجه زیر ساختهای لازم جهت افزایش جمعیت را ندارد و چنین اتفاقی باعث ضرر رسیدن و قطع مکرر آب و برق خانوارهای موجود می گردد .
از بین بردن اشتغال سنتی بومیان و ایجاد آلایندگی شدید و شیوع بیماری ها :
صنایع موجود با آلایندگی بسیار شدید در آب و هوای منطقه سبب بروز بیماریهای صعب العلاج و نابودی اشتغال قشر صیادی گردیده اند، با اندک کنکاش در شهرکها و نواحی ایجاد شده جهت اسکان کارمندان پتروشیمی ها ، تغییر ترکیب جمعیتی و مشکلات فرهنگی، ایجاد شکاف اقتصادی و تبعیض بین اقشار و سطح زندگی و بروز مشکلات امنیتی قابل مشاهده میباشد. لذا استخدام افراد غیر بومی موجب ایجاد حس سرخوردگی در میان جوانان منطقه گردیده است که انتظار میرود جنابعالی که از مؤمنین و مدیران انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشید شخصاً به مسئله ورود نموده و بطور جد جلوی این اقدامات را بگیرید و دستور فرمایید شرکت های موجود تا زمانی که اقدامی در ایجاد زیرساختهای شهری جدید بالاخص تأمین آب شرب ننموده اند از جذب نیرو خارج از منطقه و به تبع افزایش تعداد خانوارهای موجود در شهرستانهای بندر امام خمینی (ره) و بندر ماهشهر خود داری
نمایند.

https://tavanakhabar.ir/10983کپی شد!