شاهراه عبور کاروان‌های حسینی، تحت مدیریت بخشدار غیر حرفه ای و حاشیه پرداز!

همانطور که می دانیم شهر بندرامام‌خمینی(ره) یکی از مراکز تجمع کاروانها و عبور زائران اربعین حسینی و به نوعی یک شاهراه برای حرکت خیل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) می باشد که سالانه در ایام محرم و به ویژه ماه صفر، ده ها هزار نفر از شرق و جنوب شرقی استان خوزستان و سایر استانهای جنوبی کشور که قصد عزیمت به کربلای معلی از طریق پایانه مرزی شلمچه را دارند، این مسیر را انتخاب می کنند.

شهر بندرامام‌خمینی با دارا بودن یک موکب بزرگ مستقر در عراق که نیازمند به حمایت مسئولین شهر است؛ محل اتراق و تجدید قوای زائران بوده؛ منزلگاهی آیینی برای پیمایش در ایام اربعین حسینی است که رسیدگی، تغذیه و میزبانی روزانه چند هزار نفری زائران توسط مردم محلی، مواکب، هیئات مذهبی و عشایر غیور منطقه انجام می پذیرد.

تا آنجا که در سالهای اخیر این شور عاشورایی مردم بندرامام‌خمینی مورد توجه فعالین فرهنگی، مذهبی و رسانه ای کشور قرار گرفته و بارها برای تهیه گزارش و انتقال حس و حال این رویداد بزرگ به منطقه سفر کرده اند.

در این حال کمترین کار مسولین و دستگاه های دولتی و در راس همه آنها بخشداری بندرامام‌خمینی، ایفای نقش هماهنگ کننده و حمایتی برای این رویداد عظیم مردمی است که اتفاقا قانون‌گذار در قالب کمیته ای(کمیته اربعین) حدود وظایف و مسئولیت بخشدار را در این زمینه مشخص کرده و نماینده قوه مجریه در شهر بندرامام‌خمینی را مکلف به انجام این وظیفه نموده است.

اما متاسفانه، در حالی که مردم و هیئات مذهبی مشغول خدمت به زوار بوده و در حال تدارک و برنامه ریزی برای روزهای پر ترافیک پیش رو هستند؛ با ترک فعل مهدی طیبی بخشدار بندرامام‌خمینی مواجه شده اند که حتی به اندازه برگزاری یک جلسه کمیته اربعین در بخشداری نیز به این رویداد مهم فرهنگی_مذهبی توجه نکرده است!

بخشدار بندرامام‌خمینی(ره) که پیش از این در حراست منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مشغول به خدمت بوده و دارای تجربه و تخصص در حوزه حراست و نگهبانی است؛ به دلیل فقدان تخصص مرتبط با مدیریت اجرایی و نا آشنایی با موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نه تنها کارنامه قابل قبولی از خود برجا نگذاشته؛ بلکه به خاطر نگاه غیر مرتبط با جایگاهی که در آن قرار گرفته، حساسیت شدیدی نسبت به انتقاد شهروندان داشته و با روحیه ای ملتهب، وقتش را برای اقامه دعوا و تلاش برای تحت فشار قرار دادن منتقدان، فعالین اجتماعی و رسانه ها تلف کرده و خودش را به حواشی غیر ضرور و ناصواب کشانده است.

جالب توجه اینکه، استاندار استان خوزستان که سابقه حضور در سطوح بالای دو دستگاه نظارتی کشور را در کارنامه خود دارد و برخی از معاونین و مدیران ارشد کنونی استان نیز در مشاغل حساس مشغول به خدمت بوده اند؛ و حتی فرماندار شهرستان نیز استخدام دستگاه نظارتی است؛ اما تا آنجا که مطلع هستیم، تا کنون هیچ رسانه و منتقدی در شهرستان و استان خوزستان مورد شکایت این مدیران ارشد قرار نگرفته و نیز شخص یا اشخاصی تا کنون برای اعمال نفوذ به نفع این مدیران و به قصد حمایت ناسالم و بوجود آوردن یک حاشیه امن مشکوک کمر همت نبسته‌اند. در صورتی که بارها شاهد بوده ایم که برخی افراد خطاب به این مسئولین ارشد، مطالبی فراتر از نقد و حاوی تخطئه و توهین و افترا هم منتشر کرده اند!
/تواناخبر

این گزارش برای استاندار محترم خوزستان، معاونین استانداری خوزستان، دادستانی مرکز، فرمانداری شهرستان بندرماهشهر، حفا قوه و دستگاه ها و ارگانهای مرتبط ارسال خواهد شد.

https://tavanakhabar.ir/10843کپی شد!