امیر حیات مقدم:

خود را بی نیاز از مشورت نمی دانم و از پیشنهادات و انتقادات همه دلسوزان از جمله علما استقبال می کنم

امیر حیات مقدم نماینده منتخب مردم در دوازدهمین مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به آیات قرآنی و کلام معصومین، به لزوم مشورت با علما و صلحا و دریافت انتقادات و پیشنهادات تاکید نمود.

به گزارش تواناخبر، نماینده منتخب مردم بندرماهشهر، بندرامام‌خمینی، هندیجان، امیدیه و جولکی در دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با این رسانه ضمن اشاره به آیات قرآنی و کلام معصومین، به لزوم مشورت با علما و صلحا و دریافت انتقادات و پیشنهادات تاکید نمود.

امیر حیات مقدم در اینباره اظهار داشت: به طبع هر فردی که در این نظام مقدس توفیق خدمتگزارای مردم و سربازی انقلاب را پیدا می کند و مسولیتی را می پذیرد؛ بیش از پیش به مشورت و خرد جمعی نیازمند است.

وی ادامه داد: اصولا دستیابی به موفقیت بدون بهره بردن از خرد جمعی ناممکن به نظر می رسد؛ و بنا بر اهمیت این موضوع، رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم نیز به آن اشاره فرموده اند.

حیات مقدم گفت: خداوند متعال در سوره مبارکه شوری به صفات کسانی که رضایت خداوند را جلب کرده و پاداش می گیرند اشاره می کند و در آیه ۳۸ نیز از شور و مشورت به عنوان یکی از آن صفات مورد نظر نام می برد.

نماینده منتخب مردم در مجلس دوازدهم ابراز داشت: با رجوع به منابع روایی در باب مشورت و شورى نیز می توانیم مشخصات افرادی که می باید مورد مشورت ما قرار بگیرند را استخراج کنیم؛ که به “شاور العلماء الصالحین” اشاره شده و توصیه شده است متخصصین، دانشمندان و عالمان وارسته مورد مشورت قرار بگیرند.

وی بیان نمود: در جایی دیگر هم معصوم فرموده “و اجعل مشورتک من یخاف الله” یعنی کسانى را طرف مشورت خود قرار بده که خدا ترس باشند؛ پس با توجه به دستور صریح دین و سفارشات معصومین علیهم السلام، ما مکلف به اخذ مشورت در چهارچوب تعیین شده‌ی شرعی و قانونی هستیم.

استاندار اسبق استان خوزستان گفت: به نظر بنده علما فرهیخته، نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه که معتمدین نظام و مردم هستند؛ به خاطر تعاملات وسیع اجتماعی، سیاسی و فرهنگی که دارند، می باید از طرف مسئول بعنوان یک ظرفیت گرانبها برای مشورت و دریافت انتقادات مشفقانه و پیشنهادات سازنده دیده شوند.

سردار حیات مقدم در پایان اظهار کرد: از این رو بنده به عنوان سرباز این نظام و انقلاب که مجددا توفیق خادمی مردم را پیدا کرده ام؛ حتما به اشارات و نقد های مشفقانه‌ی علما توجه خواهم نمود و از اینکه دغدغه مندانه این خدمتگزار مردم را مورد عنایت دلسوزانه قرار بدهند، تشکر می کنم.

پایان پیام/

https://tavanakhabar.ir/7837کپی شد!